Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Palazzi

Medlem
Tydligen har bolaget blivit felciterade. Qatar har alltså inte sagt att man inte planerar gå med i OW, utan avfärdat rykten om codeshare med BA. Besked väntas komma efter ett pressmöte den 8:e Oktober.

Säkert är att något nytt bolag kommer presenteras den 8:e.. Ska vi tippa på Qatar, TAM eller US Airways?
 
Last edited:

henrik l

Medlem
TAM lär väl inte bli någon skräll i och samgåendet? med LAN. Finns väl t o m tillkännagivet någonstans (här?) att LAN/TAM går till OW. Qatar kanske, definitiv skräll vore US Airways, men misstänker att om dom ska bli aktuella så borde kanske först relationen med AA utvecklas:confused:
 

JensE

Medlem
TAM lär väl inte bli någon skräll i och samgåendet? med LAN. Finns väl t o m tillkännagivet någonstans (här?) att LAN/TAM går till OW. Qatar kanske, definitiv skräll vore US Airways, men misstänker att om dom ska bli aktuella så borde kanske först relationen med AA utvecklas:confused:
Continental gick ju över från Skyteam till Star Alliance just för att kunna arbeta "närmre" United.
Så skulle inte förvånda mig om det är US Airways.
 

henrik l

Medlem
Continental gick ju över från Skyteam till Star Alliance just för att kunna arbeta "närmre" United.
Så skulle inte förvånda mig om det är US Airways.

Kastar nytt ljus på saken:) Om så blir fallet ska det bli intressant och se vad man kan göra med sina Dividend miles, F med Etihad vore ju inte helt fel om US kan åka med på AA's deal. Sedan får vi se om det blir en masstillströmning till Avianca/Taca's Life Miles, som ersättning för Dividend miles. Och jag får fortsätta att fundera på hur jag ska komma åt FCT i FRA:eek:

EDIT: Allianstillhörighet för LATAM verkar fortfarande vara en öppen fråga.

Det finns dessutom en spekulationstråd på FT kring vilket Gulfbolag (ME3) som går till OW.
. Kan bara konstatera att vår tråd på temat startade ca 3 månader tidigare:cool:
 
Last edited:

agehall

Medlem
Näe, det är AA+US=sant det spekuleras om. Och enligt vad jag har förstått är stalltipset att de kommer att hamna i OW, men jag har inte direkt följt spekulationerna.
 
Toppen