Senaste nytt

ALL Accor - Jag har ett guldkort över.

zikkan77

Medlem
Har försökt läsa på lite om Accor Gold via Shareholder-programmet. Ni som utnyttjat det, stämmer det att det krävs en enda aktie för att vara berättigad? Låter ju nästan för bra för att vara sant. Men efter att man ansökt krävs det vanlig spend/antal stays för att behålla det framåt? Har jag uppfattat det rätt?
Ja det stämmer bra, jag skaffade en st aktie via Nordnet och mailade skärmdump enligt instruktionerna. Tog ca 2 veckor sedan var status uppgraderad. Har dock åkt ner igen då jag ej nådde vanliga spend/stays så är som du skriver, för att behålla det nästa period är det vanliga regler.
 

Fredah

Medlem
Har försökt läsa på lite om Accor Gold via Shareholder-programmet. Ni som utnyttjat det, stämmer det att det krävs en enda aktie för att vara berättigad? Låter ju nästan för bra för att vara sant. Men efter att man ansökt krävs det vanlig spend/antal stays för att behålla det framåt? Har jag uppfattat det rätt?
Som jag tolkar det så behöver man 50st eller 1st om den är ägarregistrerad, det verkar inte heller finnas något krav om hur länge man ska äga.
Exempelvis om du köper via Avanza så behöver du 50st, då Avanza enbart registrerar svenska aktier.
(https://www.avanza.se/kundservice.html/457/hur-anmaler-jag-mig-till-en-bolagsstamma)

Vidare så tycker även jag att det är lite oklart om hur länge man få behålla Gold, I mitt fall så skaffade jag det 2023 och nu står det "Gold until 2024-12-31" i appen (jag har inte kvalificerat mig). Det borde betyda minst innevarande plus hela nästa år eller längre.
 
Som jag tolkar det så behöver man 50st eller 1st om den är ägarregistrerad, det verkar inte heller finnas något krav om hur länge man ska äga.
Exempelvis om du köper via Avanza så behöver du 50st, då Avanza enbart registrerar svenska aktier.

Jag gör samma tolkning och för ganska länge sedan när jag nyttjade det här erbjudandet, så gick det bra med 50 aktier via Avanza.

 
Toppen