Senaste nytt

Alkoholdryckesbuffé i Japan

Dr. Miles

Expert
Har hört rykten om supertrånga Japanska inrikesflyg, men vad jag kan se verkar det inte vara mindre än 31" pitch, vilket väl inte är sådär fantastiskt trångt? Sträckan HND-FUK blir det dessutom i en 787! :)

Av någon konstig anledning, kan man hitta trängaste seatpitchen ofta hos amerikanska/europeiska charterbolag och inte hos något asiatiskt flygbolag. :eek:
 

Gnopps

Medlem
Det här var ju häftigt. Man kan må illa hela tiden! Först äter du tårtor tills du mår illa när det börjar släppa kommer dagen-efter illamåendet istället. Men allvarligt, det ser kul ut.
 

Hall

Medlem
Kareokeställen har också ofta drick så mycket du vill men ibland späder de whiskyn när det är västerlänningar på besök. Klassiker att pimpla och sjunga hela natten och sedan direkt till morgonflyget. Alltid kul att uppfylla japanska fördomar... :eek:
 

pitch

Medlem
Kul i buffésammanhang är att ibland kallas det バイキング, eller med andra bokstäver, viking. (Det ska vara nån slags association via smörgåsbord, vilket ju är lite väl långsökt.) Speciellt vanligt när det är tårta det är frågan om. Som om vikingar är världskända för sitt överdådiga tårtsvullande...

Bilden länken pekar på tog jag helt slumpvis från google, men i efterhand ser jag ju att det står både viking och tabehoudai på skylten. Obegränsat med tårta och läsk i en timma för 1500? Njaaa, då väljer jag nog hellre spritbuffén.
 

Homer

Medlem
Som alternativ till att dricka stor mängder av få sorter kan man besöka en ölfestival
och dricka små mängder av massor av sorter.


More than 150 to 250 different craft beers are available in 50cc samples with only the entrance fee.

Cool Craft Beer World in Japan!
 
Toppen