Senaste nytt

Alkoholdryckesbuffé i Japan

Jag kommer nog att vara i Tokyo mitten av augusti.
Om någon råkar vara där kan vi visst ha en BC.se Tokyo träff på en restaurang/bar med Alkoholdrinkbuffé. :)

Ska till TPE i mitten av Augusti. Får se om man kan få till en routing förbi Tokyo, jag hör av mig i så fall :)

AHO borde också ha tipsat om japanska kurer mot baksmälla :)
Ukon no Chikara en bryggd baserad på gurkmeja

image7.jpg

81QfDWpaTWL._AA1500_.jpg

Och som dessert ingår även 150 minuters magpumpning... :p
Har de tagit bort licensen för tillagning av Fugu nu? Det var väl på gång, minns jag att jag läste.

Har de tagit bort licensen för tillagning av Fugu nu? Det var väl på gång, minns jag att jag läste.

Det var endast i Tokyo. I andra län måste kocken ha tillagningslicens för Fugu.
Så om ni vill vara på säkra sidan(mer erfarna kockar) är det nog bäst att äta Fugu utanför Tokyo län.

Tilläggsinfo:
Det handlar om tillagning av Fugukött som andra licenserade kock har tagit bort giftiga kroppsdelar.
Alltså, kock utan tillagningslicens av Fugu i Tokyo kan inte tillaga Fugu med giftiga kroppsdelar.

Last edited:
Jaha, det är så det är. Minns faktiskt inte om jag åt Fugu när jag var i Japan. Valtestiklarna minns jag dock...

Intressant tips! Ska se om jag hinner testa, åker till Japan veckan efter du åker hem AHO. Har bokat ANA Japan Air Pass, så skall hoppa runt lite. Har hört rykten om supertrånga Japanska inrikesflyg, men vad jag kan se verkar det inte vara mindre än 31" pitch, vilket väl inte är sådär fantastiskt trångt? Sträckan HND-FUK blir det dessutom i en 787! :)

Toppen