 
	Även fast jag är italienare så måste jag tyvärr tillstå att dålig service i Italien kan vara just VÄLDIGT dålig.
Oftast sker detta på de lite ”finare ” valen där personalen tycks tycka att de är lite för mer… Återkommande på fina restauranger, hotell mm.
Med risk för att bli politisk så känns det som att halva den italienska befolkningen är tacksamma för att ens ha en inkomst, och så finns det en annan halva som tycker sig för fina för att jobba alls.
Åker själv inte ITA Airways längre, då det känns som själva förkroppsligandet av denna kulturyttring. Åker tåg inrikes, och i vissa fall Volotea när jag ska till öarna.
Hoppas Lufthansa kan fixa detta, men det är väl inte helt lätt att fixa en kultur som cementerats under +50 år..
Det blir t o m 41 % andel enligt officiella källan.Enligt italienska medier så kommer den italienska staten, inom kort, nu försöka sälja ITA Airways till Lufthansa. Man verkar ha ändrat sig om andelen procent som "måste" vara kvar i Italiensk ägo, samt att något förbättrade siffror verkar ha återuppväckt Lufthansas intresse.
https://www.ilmessaggero.it/economi...essione_capodanno_ultime_notizie-7134060.html (Italienska)
https://www.airdatanews.com/lufthansa-about-to-take-over-part-of-ita-airways-reports/ (engelska, men inte lika utförlig).
Det talas om 40% andel i ITA Airways. Ingen aning om detta innebär att man möjligen byter allians-tillhörighet, fortsätter tillhöra Skyteam eller helt enkelt lämnar allianserna helt. Oavsett så är detta säkerligen bra för oss Svenskar som sedan nyligen har Eurowings direktlinjer mellan Stockholm och Rom.
Om man blir en del av Star Alliance så blir det givetvis en stor förbättring genom SAS anslutningar mot Milan, men det är nog inte att vänta.
Star Alliance nästa hoppas jag på då.Det blir t o m 41 % andel enligt officiella källan.
Star Alliance nästa hoppas jag på då.
 
					
				 www.flightglobal.com
						
					
					www.flightglobal.com