Jag är inte det minsta förvånad. Det är sådär det fungerar. Men, är du säker på att de ringde till Doha? De kan mycket väl ha ringt till sin polare för att du ska bli nöjd och gå därifrån...
Haha, kan mycket väl varit så,  den tanken har slagit mig några gånger under dessa samtal!
All right, status update! Efter 2 veckors tjat, biljetter utställda och klara!!
Jag är mest överlycklig att jag äntligen har biljetterna utställda och konfirmerade, men samtidigt fruktansvärt besviken på hur dåligt "Worlds 5 star airline" är när det kommer till customer service! Det verkar vara en gemensam nämnare bland bolag från samma område. Det blir utan tvekan en funderare för framtiden om jag vill investera mer pengar i detta företag....
Drygt 600kr, två veckor och ett dussintal samtal. Qatar airways har en strikt policy att lura kunden, det kan jag utan tvekan konfirmera med kvalitativa fakta. Varje samtal har avslutats med två saker;
1. Vi väntar bara på svar från avdelningen och lovar att biljetterna snart är klara.
2. Vi lovar att ringa upp er på angivet nummer.
Dessa två löften har vid alla dussin tillfällen aldrig hållts. Senast imorse lovade och bedyrade han att ringa inom 15-20min när biljetterna skulle vara utställda. En timme och 10min senare fick jag åter ringa. Den gången så fick det bli riktigt otrevligt. Ifrågasatte vad de höll på med egentligen och om deras policy var att lura kunder? Nu pratar du med supervisorn och ger mig telefonen till honom, ni har redan lovat 10ggr att utsälla biljetterna så det finns inget sätt för er att vägra nu.
Han lovade att direkt ställa ut biljetterna. Sa till honom att jag sitter med dig i luren fram tills biljetterna är på min mail. Eftersom du säger att det enbart tar två minuter så väntar jag här och går ingenstans.
5 min senare var det klart. Helt otroligt att de inte kunnat bemöda sig att ställa ut de bara tidigare eftersom de ändå skulle göra det i slutändan. Slapp alla avgifter efter överenskommelse.