Senaste nytt

Akut hjälp- ändring av flygtid och avbokning

Skulle söga att det varit en helt galen väg. Även om QR löste det i slutändan är det alltid lika intressant att man måste slåss med hull och hår för att nånting ska hända. Djävla customer service det ska vara varje gång. Ja menar hur går man som bolag från att skylla på kunden och begära 1000$ i avgifter till att slänga gratis biljetter och till och med till andra destinationer....... Jaja tack QR hur som helst...

Ps.... Flaskan med Billecart Salmon ombord hjälpte

Vilket jitter!! Bra kämpat av dig! Om du har ankomstförsening i din kortförsäkring så kanske du kan trösta dig med någon tusenlapp från den i alla fall! :)

Vilket jitter!! Bra kämpat av dig! Om du har ankomstförsening i din kortförsäkring så kanske du kan trösta dig med någon tusenlapp från den i alla fall! :)

Tack! Fortsättning följer då jag tänkte ta tag i de utlovade returbiljetterna idag som lyser med sin frånvaro!
Nu kom jag ju ungefär 15h innan till thailand så ingen ersättning behövs för det. ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Inte avundsjuk.
Den gången något liknande hände mig var det tack och lov med SAS. Men jag fick ändå köpa nya biljetter och så tog jag striden efteråt.
Tack och lov gick det bra och jag fick tillbaka allt jag betalat.

Dramat fortsätter. Efter en vecka i thailand har jag än i dag inga biljetter. Pratat med Bangkok kontoret som hänvisar till Doha. Förklarar att det kostar även ned thailändskt sim kort multum att ringa i en halvtimme och gud vet hur många ggr jag kommer behöva ringa.

Dock i sedvanlig thailändsk stil är de väldigt hjälpsamma och förösker vidarebefordra allt till Doha och be dem ringa mig istället. Verkar som att de tom tagit på sig att sköta hela ärendet som mellanhand.

Rolig kuriosa; Qatar har som alternativ att vid långa telefon köer ringa upp dig istället. Du bes logga in på hemsidan och därifrån lägga ett request för detta..... 4 dgr senare, ingen som ringt ändå.......

Förklarar att det kostar även ned thailändskt sim kort multum att ringa i en halvtimme och gud vet hur många ggr jag kommer behöva ringa.
Det är väl ingen som ringer utomlands med sina telefoner numera? Skaffa Skype Out och det kostar i princip ingenting.

Dock i sedvanlig thailändsk stil är de väldigt hjälpsamma och förösker vidarebefordra allt till Doha och be dem ringa mig istället. Verkar som att de tom tagit på sig att sköta hela ärendet som mellanhand.
Lycka till. Det där skulle jag inte sätta något hopp till alls.

När jag köpte Bangkok-Hanoi (via Doha) dealen, kunde de (Qatar Airways kontor i Bangkok) inte hjälpa mig något utan allt måste hanteras huvudkontoret i Doha.
Jag fick pengarna till slut men det var inte tack vare Bangkok kontor utan huvudkontoret som svarade.

[Fare gone: Business Class] Bangkok-Hanoi (via Doha) T/R, Qatar Airways, 2.900 SEK | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det är väl ingen som ringer utomlands med sina telefoner numera? Skaffa Skype Out och det kostar i princip ingenting.

Lycka till. Det där skulle jag inte sätta något hopp till alls.

Svar nej. Självklart inte. Det finns så klart lokala sim i varje anständigt land att använda.
Det är i princip samma taxa från dtac thailand som skype till fasta telefoner. Men en hundring går snabbt med 4kr i minuten på båda, vilket redan prövats. QR har i alla fall för tillfället långa köer.

Fick tag nu äntligen på deras huvudkontor med underförståelsen att de behöver ringa tillbaka på mitt nummer.

• Gilla
Reactions: Gus
Det är i princip samma taxa från dtac thailand som skype till fasta telefoner. Men en hundring går snabbt med 4kr i minuten på båda, vilket redan prövats. Qatar Airways har i alla fall för tillfället långa köer.
Jag förstår inte - det är just det som är poängen med Skype Out - du betalar i storleksordningen 10 öre/minut till de flesta länder.

Toppen