airbus380.se
Medlem
Swedavias inriktning är sedan länge att säkerhetskontroll och incheckning i Terminal 4 ska stänga när den sammanlagda kapaciteten i Terminal 5 är tillräckligt hög.
Hmmm,
långa promenader i båda riktningarna för de som flyger Lot och Ryanair då med andra ord.
Å andra sidan är det en intressant kommentar mot slutet att det pågår "kapacitetshöjande åtgärder" på T2. Det låter i texten som att man förhandlar om en flytt dit med någon.
Ja... som om det inte räcker med de långa promenader som redan är på "gamla" T5 när de flesta gater ligger långt bort från security.Hmmm,
långa promenader i båda riktningarna för de som flyger Lot och Ryanair då med andra ord.
För ungefär ett år sedan öppnades vår nya, toppmoderna säkerhetskontroll och delar av vår stora kommersiella satsning Marknadsplatsen i Terminal 5. Två väldigt viktiga initiativ för Stockholm Arlanda Airport som tillfört smidigare flöden och sammantaget bidrar till förbättrade resenärsupplevelser och kommersiella möjligheter.
Det räcker att läsa första stycket i den nyheten för att inse att Swedavias kommunikatörer lever på en helt annan planet.
Om det är något som den nya säkerhetskontrollen och marknadsplatsen medfört så är det osmidiga flöden och sämre resenärsupplevelser.
Tittar man enbart på flödet idag så är det enbart de kommersiella intressena som man utgår ifrån, men tom IKEA har genvägar till kassanDe skriver inte vem flödena är smidigare för. Eller för vem resenärsupplevelsen har blivit bättre.
Jag betvivlar inte att taxfreebutiken gillar de nya flödena eller att SSP eller vem som nu äger alla matställena tycker resenärsupplevelsen är bättre.
Jag får gå 15 km, men väggarna är i alla fall nymålade!Jag sticker ut hakan, fullt beredd på mothugg. Håller med om osmidiga flöden, bitvis långt att gå beroende på vilken gate som är aktuell. Men resenärsupplevelsen totalt sett gillar jag. Jag tycker det är fräscht och ett klart lyft med restaurangerna som ger ett mycket modernare intryck. Sen det där med att man måste gå igenom taxfree så är det ett omak som mer eller mindre verkar ha blivit standard lite överallt numera.