Senaste nytt

Airline-Empires (Flygbolag Simulation)

Beställt första BAE Concord. Sätter nog in den på ALA-FRA och ALA-AMS. Även om den skulle vara mer lönsam på någon anonym kinesisk mångmiljonstad...

Notera att Concorde kostar 18M/månad i grundunderhåll. Den är riktigt svår att få någon slags ekonomi i.

Är det någon som har kommit på ett sätt att se totalkostnaden för nya flygplanstyper innan man köpt dem? Det kan ju bli en rätt sur överaskning annars..
 
Beställt första BAE Concord. Sätter nog in den på ALA-FRA och ALA-AMS. Även om den skulle vara mer lönsam på någon anonym kinesisk mångmiljonstad...
Om jag nu inte har fel så körde Aeroflot sin Konkordsky(Tu-144) på sträckan MOW-ALA tills man fick stora problem. Sen har den bara kört posten med den på samma sträcka samt till KHV.
 
Last edited:
Det tar sig i R5. Beställt 15 nya 787-8. Dags att sälja den till åren komna och blandade 767-flottan.

I R2 är Concorden faktiskt lönsam. Som en dåligt utnyttjad 737'a... :)
 
Var har du satt in Concord i R2? Jag har beställt en bunt A380 i R6 nu. De ska bli skoj att ta i bruk.
 
Var har du satt in Concord i R2? Jag har beställt en bunt A380 i R6 nu. De ska bli skoj att ta i bruk.

Har fått fart på tre A380 i R5. De drar in 768k, 831k och 952k.

Så här används Concorden i R2. Singular. Blir inga fler. Kärran är köpt kontant.

Monthly Revenue
Ticket Revenue $15,567,552
In-Flight Service -
Total Revenue $15,567,504

Monthly Expenses
Operating Costs $11,280,864
Maintenance $1,065,750
Lease Payment -

Depreciation (7.5%/year) $2,187,500
Total Aircraft Expenses $14,534,114
Net Profit (Monthly) $1,033,390

ALA - KUL 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
3,187 miles
35 hours 19 minutes $23,100 Details

ALA - CDG 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
3,438 miles
36 hours 50 minutes $24,214 Details

ALA - BWN 2x weekly
0.3x daily
2/2 F 11/11 C
100% 100%
3,514 miles
18 hours 39 minutes $11,262 Details

ALA - ALG 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
3,803 miles
39 hours 03 minutes $18,092 Details

ALA - MUC 2x weekly
0.3x daily
2/2 F 11/11 C
100% 100%
3,062 miles
17 hours 17 minutes $8,550 Details

ALA - FCO 2x weekly
0.3x daily
2/2 F 11/11 C
100% 100%
3,210 miles
17 hours 44 minutes $10,856 Details

ALA - TPE 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
2,780 miles
32 hours 51 minutes $29,524 Details

ALA - ATH 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
2,760 miles
32 hours 44 minutes $16,784 Details

ALA - RUH 4x weekly
0.6x daily
4/4 F 22/22 C
100% 100%
2,130 miles
28 hours 55 minutes $25,368 Details

ALA - LEJ 2x weekly
0.3x daily
2/2 F 11/11 C
100% 100%
2,979 miles
17 hours 02 minutes $10,860 Details

Biljettpriserna uppskruvade till max. Kompletterar vissa av linjerna med all-Y 747'or för att täcka höga gatekostnader.
 
Last edited:
Ok, det ser ut ungefär som mina Concorde-profits. De är rätt marginella...

Men du har sett vad den kostar i underhåll per månad va? Skiten kostar ju 18M i grundkostnad! Så egentligen borde man skaffa minst 10 st eller så för att det öht ska bli lönsamt.

Det saknas helt klart lite parametrar i spelet, för pax verkar inte bry sig om tidsaspekten. Därför kan det vara extremt svårt att använda plan som Concorde.
 
Ok, det ser ut ungefär som mina Concorde-profits. De är rätt marginella...

Men du har sett vad den kostar i underhåll per månad va? Skiten kostar ju 18M i grundkostnad! Så egentligen borde man skaffa minst 10 st eller så för att det öht ska bli lönsamt.

Det saknas helt klart lite parametrar i spelet, för pax verkar inte bry sig om tidsaspekten. Därför kan det vara extremt svårt att använda plan som Concorde.

Antar att du också bara har en F- och C-layout? Inga Y på Concorden.

Underhållet är obskyrt. Vilket jag också hade allvarliga bekymmer med tidigt i spelet nr jag slog till på en 747-100 jag bara precis hade råd att leasa. Trist att det inte går att läsa sig till underhållskostnaden innan köp.

Jag satte in Concorden på några linjer där konkurrenter redan hade volymen av Y och enstaka C och F. Med Concorden hade jag inga problem att ta ut betydligt högre priser än konkurrenterna. Kan ju förvisso bero på IFS/IFE-nivån.
 
Toppen