Senaste nytt

Airline-Empires (Flygbolag Simulation)

...och vill man sänka ÄNNU mer tid hanterar man två bolag... Det blev bra intressant när det tagit lite fart. Mina två är, såklart, de som heter ERC.

Jag har två i R2, ett i R6 och ett i O1. :) Det är rätt förvirrande att alla har olika flygplansflottor...

Nu har jag kommit upp i 1 mille profit om timmen, alltså DOP 333K. Får se om jag lyckas att lyfta upp lite deg till att starta någon allians. Det är inte lätt att driva ett flygbolag i ett land med 200 års aktiv krigshistoria.

Jag ligger på mellan 1-2M i DOP nu. Dit var det inga problem att komma. Nu behöver jag dock en aggressiv expansion av flottan i mitt huvudbolag för att komma vidare.

Jag har 8 miljoner i dop fast jag är grundskola elev och har ett massa fritid

Mycket fritid underlättar. Det måste bli lättare att konkurrera på de tuffare rutterna då, där man ofta måste justera priser.

Jag har uppnått ett krisläge nu. Har 1.2M DOP, 10 flygplan, där största är A321-100 och en hub, månadsbalansen verkar ligga på plus 5M.
Vad gör man nu då? Ska man spara pengar och dempa ut konkurrenter från min hubb destination? Vissa har över 200 747:eek:r vilket är overklig. Ingen i denna världen kan ligga på plus med så många jumbos: det finns inte så många destinationer som kan ta emot så många 747:eek:r.

Tja, det är ju då utmaningen kommer - hur ska du lyckas växa och behålla lönsamhet? Vilka mysko rutter kan man hitta där man kan tjäna pengar? Vilka behöver man konkurrera på?

Kanske är läge att titta på någon allians?

Det är ju helt omöjligt att driva ett flygbolag så alla är nöjda. Jag driver just nu ett konservativt bolag och ett LCC utan någon som helst moral. Bl.a. kör jag 7 timmars flygningar med helt Eco kabin utan IFS. I verkligheten skulle passagerarna lyncha cabin crew för sånt.

Nu är det testat, simulerat och bekräftat att dagliga avgångar GOT-IAD, GOT-DXB och GOT-JFK är ytterst lönsamma och fungerande. Hoppas folk på flygbolag också leker på AE och alla nya rutter simuleras där först och sen sätts igång inom 6 månader. $580 R/T DXB verkar vara bra pris för Y, $2310 för F är ju steal.

Last edited:
Jag kände mig tvungen att lägga order på A380 nu när möjligheten dök upp, inte för att jag har någons törre nytta av det planet, mest bara för att ha det :)

Jag ska köpa ett par concorde när de dyker upp tror jag. Kanske köra lite inrikes i US med dem. Fick just en A340-600 som jag vet att jag hade hittat en bra rutt för, men jag kan inte hitta tillbaka till den, så den fick komplettera min ORD-CDG rutt.

Kompletterade mina två bolag i R5 med två i R2. Hoppade på 1973. Lärorikt. Och våldsamt beroendeframkallande.

Kan bara hålla med. Jag tycker dock att 20 minuter är för lång tid/dag. 10 skulle vara mer lagom.

Toppen