Senaste nytt

Air New Zealand eller Lufthansa Business

AABack2ARN

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag flög Lufthansa C (det var fortfarande de gamla sluttande C-stolarna då) så det har nog blivit bättre. Men jag var mer imponerad av Air New Zealand både mat stol men framför allt service än vad jag var av Lufthansa. Du anländer till LAX ganska sent så en del av de värsta köerna till passkontrollen är borta och du har många bra lounger i London T2 att välja på innan avresa.
 
Nackdelen med NZ är att deras business är ganska trång. Finns iaf tre rapporter som vittnar om det. I övrigt skulle jag se vilken avgångstid som passar bäst. Personligen föredrar jag att anlända så tidigt som möjligt, speciellt på västkusten med tanke på tidsskillnaden till Skandinavien.
 

AABack2ARN

Medlem
Jo men såååå trång tyckte jag inte stolen var. Visst Cathay och American (deras nya kabin) slår den med hästlängder men jag tycker exempelvis att Air New Zealand slår British Airways Club World med råge
 
Jo men såååå trång tyckte jag inte stolen var. Visst Cathay och American (deras nya kabin) slår den med hästlängder men jag tycker exempelvis att Air New Zealand slår British Airways Club World med råge
Jo men BA är ju sex i bredd och det säger sig självt att det blir trångt.
LH på main deck känns mer rymlig i business på B748.
 

AABack2ARN

Medlem
På en 777a har British Airways 8 stolar (!) i bredd i Club World... :(

Varför jag jämförde med British Airways är att många tycker deras stolar är ok och gör man det borde man tycka stolarna hos NZ är mer än ok.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
På en 777a har British Airways 8 stolar (!) i bredd i Club World... :(

Varför jag jämförde med British Airways är att många tycker deras stolar är ok och gör man det borde man tycka stolarna hos NZ är mer än ok.
Just det, åtta är det tom där.
Idealt är ju 1-2-1 och QR och CX är väl två av de bolag som har lyckats absolut bäst där.
 
Toppen