Senaste nytt

Air New Zealand eller Lufthansa Business

MrDollar

Medlem
Hej,

Hittat en möjlig routing till USA för en award resa.
Air New Zealand C från LHR(5th freedom?) med 777, eller Lufthansa C från MUC med A330/340. Vilken väljer man?

Om vi skippar möjligheten att boka om till F på LH benet... :)
 

Dr. Miles

Expert
Reser du ensam eller med någon annan?
Jag skulle välja Air New Zealand mellan London - Los Angeles om jag reste ensam.

Förresten, du skriver inte vilken rutt med Lufthansa från München.
 

MrDollar

Medlem
Reser du ensam eller med någon annan?
Jag skulle välja Air New Zealand mellan London - Los Angeles om jag reste ensam.

Förresten, du skriver inte vilken rutt med Lufthansa från München.
Reser ensam. Dock sa agenten att dom hittade F biljetter på London - Los Angeles med Air New Zealand men jag kan inte hitta att dom flyger F på den sträckan?
 

Dr. Miles

Expert
Reser ensam. Dock sa agenten att dom hittade F biljetter på London - Los Angeles med Air New Zealand men jag kan inte hitta att dom flyger F på den sträckan?
Det kan inte vara sant.
Air New Zealand har inte First class kabin överhuvudtaget.

Ett exempel av bokningsläge på Air New Zealands NZ1:
Kod:
NZ1
LHR 17/08/29 16:15
LAX 17/08/29 19:25
773
C4 D4 Z4 J4 U7 E7 O7 A7 Y7 B7 M7 H7 Q7 V7 W7 T7 L7 S7 G7 X0 K7 P0
 

Dr. Miles

Expert
Han sa First class agenten i Tallinn, och 75.000 EB poäng vilket jag klassar som en Europa - USA ?
Du kan boka First class award på Air New Zealand flight som Tallinnagenten föreslår.
Det blir intressant när du boardar på Air New Zealand flighten från London Heathrow. Du kanske får ersättning för downgrade.;)
 

MrDollar

Medlem
Du kan boka First class award på Air New Zealand flight som Tallinnagenten föreslår.
Det blir intressant när du boardar på Air New Zealand flighten från London Heathrow. Du kanske får ersättning för downgrade.;)
Aha okej... Då känns det kanske lättare att boka en ren C med LH istället då?
 
Toppen