Senaste nytt

Air India och transit i Delhi.

Gus

Medlem
Men stannar man airside under 24h behöver man väl inte det?
Denna tråd på Flyertalk har en hjälpsam WIKI: https://www.flyertalk.com/forum/ind...fers-merged-questions-experience-reports.html



Då måste du lösa VISA till att börja med.
Jag kikar på biljetter till Korea i april. Det är svårt att hitta biljetter dit men åker man via Delhi finns det ett ganska bra utbud (tex LOT till Delhi och sedan vidare med ANA via Tokyo). Det finns alltså inget "visa on arrival" för att besöka Delhi i några timmar? De resor jag kikar på har 15 timmars layover i Delhi. Jag har googlat mig fram till att det finns sleeping pods på flygplatsen. Jag älskar indisk mat och hoppas kunna hitta god sådan i loungerna? :)
 

aruba1

Medlem
Gjorde transfer på DEL international-international och även domestic-international med övernattning på Radisson Blu intill flygplatsen. Gjorde båda varianterna pre-covid. Inga bekymmer alls. Har man business biljett fanns det dessutom speciell fast-lane vid security check. Förr kunde man ansöka om e-visa i förväg för 200-300kr på ambassadens hemsida. Vet dock inte hur det fungerar just nu. Det enda jag noterade och minns är att boarding tider skiljer sig något vad man är van vid. Traskade lugnt bort till gaten 45 min innan avgång och till min förvåning stod det på skärmarna gate closing. 40 min innan avgång var vi sist in.
 

Tostarp

Medlem
Precovid fanns det VOA i de festa av Indiens större städer. Dock med lite restriktioner. Vet dock inte om det finns kvar?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Shipendo

Ny medlem
Åkte från ARN till BKK för ungefär en månad sen med internationell transfer i BOM. Förutom Covidbevis behövde vi också fylla i en self declaration form, trots att vi inte skulle in i landet. Dock kollades detta bara på arlanda, ingen annan verkade bry sig.

I övrigt var det inga som helst problem med transfer. Det stod någon och väntade på oss när vi klev av planet som ledde oss genom security direkt till terminalen.
 
Gjorde transfer på DEL international-international och även domestic-international med övernattning på Radisson Blu intill flygplatsen. Gjorde båda varianterna pre-covid. Inga bekymmer alls. Har man business biljett fanns det dessutom speciell fast-lane vid security check. Förr kunde man ansöka om e-visa i förväg för 200-300kr på ambassadens hemsida. Vet dock inte hur det fungerar just nu. Det enda jag noterade och minns är att boarding tider skiljer sig något vad man är van vid. Traskade lugnt bort till gaten 45 min innan avgång och till min förvåning stod det på skärmarna gate closing. 40 min innan avgång var vi sist in.
E-visa 200-300kr?? Jag betalar USD 80:-.
 
Toppen