Senaste nytt

Air India och transit i Delhi.

EBGGOT

Medlem
Övervägar en resa med Air India med mellanlandning i Dehli och sedan vidare i Asien...

Någon som har provat detta upplägg?

Transit utan visum verkar det som?!
Smidigt?!
Hur är Air India i business class?
 

Big Birger

Medlem
Jag skulle undvika internationell transfer i Indien. Har bara 2 datapunkter. Båda innebar att vänta 2-3 timmar på ett golv utan information. Gör inte om det frivilligt.
 

Tur-Ture

Medlem
Flög från Singapore till ARN via Dehli med Air India innan Covid, dock i eco. Men transfern var smidig, flyplatsen var ok. Hade Priority Pass och den loungen var helt ok. I economy tyckte jag inte att Air India var så mycket värre än något annat.
 

JacobGBG

Medlem
Av vad jag har lyckats läst mig till så är DEL och Air India främst struligt när man har en Internationall-Domestic transfer. Om man däremot är International-International och har baggage vidarebokat ska det inte vara något problem. Det enda säregna är att man måste gå till transfer desk för att få boardingpass stämplat med DT (Direct transfer. Vilket låter lite uråldrigt i en tid av digitala boardingpass.
 

Lasse Kongo

Medlem
Flyg Air India CPH-BKK-CPH för 3-4 år sedan med sambo och 4-åriga dotter. Flög economy. Aldrig igen. Otrevlig personal. IFE sönder, stolen sönder. Mellanlandning i Dehli. Planet mot BKK blev försenat 8 timmar. Spenderade 12 timmar på en smutsig flygplats. Ingen mat ingen dryck erbjöds. Folk grät när vi äntligen skulle kliva på planet igen. Många klagade och sa att vi skulle fått mat och dryck och att vi ska kompenseras av förseningen. Personalen bara skratta. Oerhört otrevlig stämning. På hemresan fick vi springa för att hinna med planet i Dehli då Air India flyttade fram avresan från BKK. Tvungna att gå igenom security som gick sjukt långsam med otrevliga vakter. Väl på planet blir det så klart försenat. I 1 1/2 timme sitter vi planet och väntar på någon. Till slut upptäcker dom att han redan var på... Skulle aldrig sätta min fot på ett Air India plan igen.
+ Biljetten var riktigt billig. God mat på planet!
 

Kaik

Medlem
jag har en bokning med Air India med 21timmar international transit/layover i Delhi. Tänkte att stanna på hotel i Delhi. Om jag inte får boardingpass hela vägen, är det bara att checka in i Delhi igen
 
Toppen