Senaste nytt

Air India börjar att flyga från Köpenhamn igen 1 mars 2023

pep

Medlem
Gode tider: De flyver fra København til Delhi onsdag, fredag og søndag klokken 19:45 med ankomst 07:40. Fra Delhi er der afgang 13:30 og ankomst i CPH 17:45. 256-sæders Boeing 787-8 Dreamliner, inklusiv 18 business-class sæder
 

AndersSt

Medlem
Vi har första sträckan CPH-DEL bokad med AI för vår bonusresa till Perth i slutet av året. Ska bli kul att se hur de levererar, jag tror att det kan bli riktigt bra nu när TATA tagit över också.

(Övriga sträckor är med Singapore Airlines)
 

John Rambo

Medlem
Roliga nyheter - det bidrar ju som en bra matarlinje vidare ut likaså.
Jag vart positivt överraskad efter turen till Dehli med Air India för någon vecka sedan. Maten och dryck vart riktigt bra, gammal hårdvara, men sköna sängar, fina ammenity kits och pyjamas.
 

SimonXYZ

Medlem
Roliga nyheter - det bidrar ju som en bra matarlinje vidare ut likaså.
Jag vart positivt överraskad efter turen till Dehli med Air India för någon vecka sedan. Maten och dryck vart riktigt bra, gammal hårdvara, men sköna sängar, fina ammenity kits och pyjamas.
Intressant. Fanns det annat än indiska viner nu? Och pyjamas - nu händer det grejer!!!
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Transit i Indien er ikke altid let men kraever lidt arbejde, hvis man skifter airline. Men det bliver bedre. Jeg har laest mange AI reviews og de er svingende efter en lang periode at have skrabet bunden. Men de seneste maaneder synes barometeret at være klart opadgaaende, især på pris, software og mad. Dog, nye fly eller renoveringer af interiør i de eksisterende er påkrævet for at komme op på fuldt niveau.
 
Last edited:

MLC

Medlem
Vet ni ifall det släpps fler än 1 pax i business? Har en utresa med singapore airlines men lyckades inte boka en hemresa innan stoppet :) Hittar massa tillgänglighet exempelvis CMB-DEL-CPH :)
 

pep

Medlem
En riktig understatement. i DEL t.ex. så får du sitta i en holding area till 2h innan avgång om du flyger annat bolag än Air India.
Det kan kun blive bedre og er allerede bedre end f.eks. i 2006, hvor jeg hang i transit en hel nat i Bombay. Og det var endda AI-AI (med lang connection). Loungerne lukkede om natten, og der var myg, rigtig mange. Fandt et snusket sted (personale facilitet?) om morgenen hvor jeg fandt lykken og fik et koldt bad på et fedtet gulv...
 
Toppen