Senaste nytt

Air India börjar att flyga från Köpenhamn igen 1 mars 2023

SimonXYZ

Medlem
Air India kommer att flyga Köpenhamn-Delhi 3 dagar i veckan (ons, fre och sön) fr.o.m. 1 mars 2023.

Air India flög sträckan för några år sedan. Jag flög den själv senast juli 2019.

Kul med mer långflyg från Köpenhamn! Dessutom mycket bättre tider än övriga *A som landar i Delhi på (i alla fall för mig) helt tokiga tider på dygnet.

Screenshot 2022-11-23 at 10.35.19.png
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har testat några gånger och jag måste erkänna att det inte är min favorit. Mat och dryck är knappt ok. Men jag har mer och mer börjat uppskatta direktflyg och bra tider, så jag skulle själv inte välja bort det om tiderna passar. Har man aldrig flugit business och vill ha en upplevelse så är det inte rätt val.
 
Verkar finnas hopp

“This is the beginning of a historic transformation for Air India,” CEO Campbell Wilson said. “Vihaan.AI is our transformation plan to make Air India the world class airline it once was, and that it deserves to be again. We are absolutely focussed on being recognized as a world-class airline serving global customers, with a proudly Indian heart.”

 

pep

Medlem
Vet du även om denna kommer köras till Mumbai eller är det Delhi som gäller?
 

SimonXYZ

Medlem
FRA-DEL 20:10 - 08:15
Jag var nog lite otydlig. Jag menade andra *A, så som Lufthansa, Swiss och LOT. Det är inte alltid så lätt att hitta biljett (betald) CPH-FRA-DEL där FRA-DEL är AI. Jag har dock lyckat boka CPH-LHR-DEL någon gång.
T.ex. FRA-DEL med Lufthansa 12:55-01:30.
 
Last edited:
Toppen