Det har väl redan skett, men sas inredning mm är kvar.Dragzone skrev:Någon som vet när skiftet till AF sker?Som jag kan se så är det fortfarande en SAS-lounge, gäller då +4?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Kanske förberedande för att sas nu tydligen börjat flyga från B4x gater på Newark, som inte nås från SAS lounge. Eller från någon annan lounge. Security var hyfsat snabb för att vara ewr så nu gäller definitivt att minimera tiden på flygplatsen..Från polaris till ingenting alls på ett år...Klicka för att utvidga...
Själv gjorde jag, ovetandes, tvärt om...bvs skrev:Därför jag bokade ARN-EWR och JFK-CPH-ARN senaste resan.Klicka för att utvidga...
JohanW skrev:Så fast man har en Business-biljett har man alltså nu inte tillgång till någon lounge på Newark?Tack för den förvarningen. Blir att leta hemresan från JFK istället. Har jag förstått det rätt att nu flyger SAS från treminal 1 & då kan man använda AF lounge där?Klicka för att utvidga...
JohanW skrev:Så fast man har en Business-biljett har man alltså nu inte tillgång till någon lounge på Newark?Klicka för att utvidga...
Helt rätt. AF och T1 gäller väl tills nya terminalen blir klar där?JohanW skrev:Tack för den förvarningen. Blir att leta hemresan från JFK istället. Har jag förstått det rätt att nu flyger SAS från treminal 1 & då kan man använda AF lounge där?Klicka för att utvidga...
Jag har dock flugit från B5X och ändå kunnat använda SAS-loungen. Man får helt enkelt gå genom security 2 gånger (ingen immigration), men det är relativt smidigt med fast track.bvs skrev:Stämmer. Vet inte om B5x och B4x på EWR är temporärt eller inte dock.I dag var EWR-ARN B47, EWR-CPH B53 men EWR-OSL B60Klicka för att utvidga...
Fick du ingen voucher? När loungen på ORD var stängd för renovering så fick vi en voucher trots att vi besökte Polaris på en annan terminal och tog bussen över.mha321 skrev:Från polaris till ingenting alls på ett år...Klicka för att utvidga...
Nej bara svaret nej på frågan om det fanns någon lounge vid de gaterna.Fredah skrev:Fick du ingen voucher? När loungen på ORD var stängd för renovering så fick vi en voucher trots att vi besökte Polaris på en annan terminal och tog bussen över.Klicka för att utvidga...
nixa skrev:Ska flyga i december från EWR, få väl se hur läget är då. Ingen lounge hade varit klart underkänt.Klicka för att utvidga...