Senaste nytt

Air France tar över SAS lounge på Newark (EWR)?

Enig att loungen var rätt trist. Problemet var ju dock att den alltid också var väldigt full. Det kan väl bli ännu värre nu om AF resenärer skall nyttja den? ( med brasklapp att de kanske redan var där även när den var SAS brandad, har inte varit på EWR efter alliansbytet)
Alla plus resenärer försvinner ju nu, vilket med 330 plan är över 150 platser på de 3 avgångarna, samt att man inte kan ta in familjen längre.

Det borde minska trycket på loungen även om AF resenärer ska nyttja den.

Alla plus resenärer försvinner ju nu, vilket med 330 plan är över 150 platser på de 3 avgångarna, samt att man inte kan ta in familjen längre.

Det borde minska trycket på loungen även om AF resenärer ska nyttja den.
EWR-OSL körs nu i vinter med en A321 som har betydligt färre Plus stolar än A330, den linjen kommer även i sommar att trafikeras med A321.

Intressant hur länge SAS kommer driva loungen på ORD, en egen avgång per dag nu mera, ja den flygplatsen har nog sätt bättre SAS dagar, jag fick en avgång nu i februari inställd, avgången flyttades en dag, jag är medveten om att Q1 inte är de mest frekventa resemånaderna och har förståelse att de ”ställer” när det är extremt dålig beläggning någon dag.

EWR-OSL körs nu i vinter med en A321 som har betydligt färre Plus stolar än A330, den linjen kommer även i sommar att trafikeras med A321.

Intressant hur länge SAS kommer driva loungen på ORD, en egen avgång per dag nu mera, ja den flygplatsen har nog sätt bättre SAS dagar, jag fick en avgång nu i februari inställd, avgången flyttades en dag, jag är medveten om att Q1 inte är de mest frekventa resemånaderna och har förståelse att de ”ställer” när det är extremt dålig beläggning någon dag.
Jag tror att ORD-loungen blir kvar så länge linjen finns kvar, vilket kanske inte är så länge till.

Någon som vet varför man inte ska kunna gästa som vanligt?
Var för övrigt i Air France lounge i San Fransisco för några dagar sen där gick det bra att gästa, samt att loungen var en av de bättre jag sett.

Jag undrar främst varför loungen nu drivs av AirFrance eller under det namnet. De verka ha en enda flight om dagen året om. SAS har förvisso kvar ORD loungen med samma frekvens men inte nyöppnat en lounge på en destination där man bara har en flight. Är det någon lounge operatör som har franchise avtal för att driva under det namnet och som kommer bjuda in även icke-allians bolag och kreditkortskunder?

Någon som vet varför man inte ska kunna gästa som vanligt?
Var för övrigt i Air France lounge i San Fransisco för några dagar sen där gick det bra att gästa, samt att loungen var en av de bättre jag sett.

Troligen för att personalen är okunnig och inte har koll. Det löser sig.

Jag undrar främst varför loungen nu drivs av AirFrance eller under det namnet. De verka ha en enda flight om dagen året om. SAS har förvisso kvar ORD loungen med samma frekvens men inte nyöppnat en lounge på en destination där man bara har en flight. Är det någon lounge operatör som har franchise avtal för att driva under det namnet och som kommer bjuda in även icke-allians bolag och kreditkortskunder?

Det är garanterat inte AF själva som driver den med egna anställda. Det är det sällan på outstations, de är kontrakterade från någon cateringfirma på flygplatsen typ HMS Host eller så. Men de är ju på uppdrag av Air France så det görs ingenting utan deras godkännande.

Air France flyger en gång om dagen alla dagar i veckan från CDG till EWR. SAS har mindre frekvens till ORD än Air France har till EWR.

Air France i USA säljer gärna loungeaccess till andra flygbolag och ibland även till PriorityPass.

Jeg var i SAS loungen i denne uge. Det er stadig en normal SAS lounge, SAS personale og de normale SAS adgangskrav: SAS Plus og familier (EBG og EBD) har stadig adgang.
Maden er blevet "Air france" inspireret, hvilket betyder to forskellige varme retter, suppe, salater og deserter (betydelige forbedring)
Vi kom kl. 15 og loungen var helt fyldt. El Al anvender den også, udover Air France passagerer!
På sigt bliver den Air France, men pt er der ingen ændringer!

Toppen