Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

Done! Det lykkedes at blive matchet fra QR Privilege Guld til FBG. Tak - også for tipset med printscreen (da jeg endnu ikke har modtaget mit guldkort fra QR) fra de følsomme sider, som tilsyneladende er hurtigt accepteret (det tog kun 25 sekunder før "Congratulations...." dukkede op på skærmen efter submission!). 10,000-kroner's spørgsmålet er nu HVORNÅR dette kort har tænkt sig at dukke op, da "shortly" kan være et vidt begreb. I hvert fald har min FB-status ikke rokket sig, så det kan være et langt projekt....

Last edited:
Hur lång tid tog det er innan uppgraderingen går igenom? Skickade in formuläret för två dagar sedan och inget verkar ha hänt. Blir nervös för att missa deadline... :)

Hur lång tid tog det er innan uppgraderingen går igenom? Skickade in formuläret för två dagar sedan och inget verkar ha hänt. Blir nervös för att missa deadline... :)

Enligt vad AF/KL-Karin skrev tidigare så tar det någon vecka innan uppgraderingen går igenom och ytterligare några veckor innan kortet kommer i brevlådan. :)

Jag har problem med att ändra min adress på Flying Blue-sidan, vilket ju är ett rätt så stort problem med tanke på att den nuvarande adressen som finns på mitt FB-konto är... ingen adress alls. Nån annan som stött på samma konstigheter?

Sådär, då fick jag ett automatgenererat svar att jag är Gold member. Verkar hoppfullare än Miles&Smiles där det inte kom någon respons över huvud taget på en månad.

Jag har problem med att ändra min adress på Flying Blue-sidan, vilket ju är ett rätt så stort problem med tanke på att den nuvarande adressen som finns på mitt FB-konto är... ingen adress alls. Nån annan som stött på samma konstigheter?

Ja, men det tager lidt tid at finde den rigtige sub-menu for adresseændring (uanset om blank eller ej, dette synes ikke være afgørende). Designet af FB homepage er meget, meget fransk..næsten lige så vanskelig og ulogisk som CDG....

någon vecka innan uppgraderingen går igenom och ytterligare några veckor innan kortet kommer i brevlådan.

- utroligt hvorfor det skal tage så lang tid ?? Jeg skal bruge det meget hurtigt, ellers kan det være ligemeget og så vælger jeg næppe Skyteam i år....

- utroligt hvorfor det skal tage så lang tid ?? Jeg skal bruge det meget hurtigt, ellers kan det være ligemeget og så vælger jeg næppe Skyteam i år....

Lång tid!? Jag misstänker att någon faktiskt ska titta manuellt på alla ansökningar som kommer in och kontrollera så att det är ett riktigt kort som skickats in.

När jag matchade till FBG 2010 så gick det på ungefär en vecka för mig. De som reggade sig dagen efter tog det 4 veckor för. Dessa kampanjer genererar ganska många ansökningar, så man måste ha lite förståelse för att det tar dem tid att hantera det hela.

Härligt! Många tack! Då blir det KLM/Air France som får ta mig till St. Maarten för lite skön planespotting i mars! :cool:

Håll i (sol-)hatten för det är bra drag när när man nästan kan nudda landningsställen från
stranden..! En riktigt häftig upplevelse som finns på många videoklipp på Youtube.

Toppen