Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

Grattiset är väl bara en bekräftelse på att de har tagit emot matchningen och att du faktiskt kommer att bli guld om allt du angivit stämmer. Det var ju ett begränsat antal matchningar som kommer att godkännas. Så tolkade jag det i alla fall eftersom jag inser att det är en omöjlighet för AF/KL att veta i förväg att bilden du laddar upp är på ett giltigt kort samt vilken status du har hos annat flygbolag.

Enligt Karins svar igår kommer det att ta någon vecka innan statusen syns på kontot och ytterligare några veckor innan kortet kommer.

Last edited:
Ja va ska man säga, för ett drygt år sedan satt man mest bakom skynket å muttrade över "dom där framme". Nu sitter man med 2 guldkort (efter detta) i 2 olika allianser och har ökat sittandet "framför skynket" för en väldigt liten summa. :)
Tack KLM/AF och BC.se:eek:

Det är precis så dom flesta av oss gjort "resan" mot medvetet resande. För mig började det med hotell och sen EBG och, och, och... :)

Om man nu skaffar ett flying blue kort finns det någon kod man ska använda för att få lite mer bonuspoäng när man går med?

Yay, nu blev det plötsligt lite roligare att flyga från LPI!

Täääänk om statusen hunne slå genom tills på söndag, när min nästa KL-flight går...

Homer, skicka in så ser vi vad vi kan göra! Det är inte bara SAS vi är ute efter, det gäller naturligtvis de andra du nämner också!

Jomen jag har redan ett FB guld kort, och det är ju de enda som erbjuds.
Om det däremot var Platinum kort som matchades som förra gången,
vore det annorlunda, för fick jag ett FB Platinum kort DÅ skulle jag VERKLIGEN flyga med AF/KL :p

Tänkte fråga hur det funkar om man har ett guldkort gyldig tom 02/2013 (Czech Airlines), och har klassificerad sig till ett nytt guldkort som skall kunne gälla tills 02/2014, detta dock ej kommit med posten än :-(

Om jag bytar nu, vill jag då endast få guldkort match tills 02/2013?

Hur länge tar det innan kontot uppdateras? Funderar på att boka lite KLM flyg till nästa månad, men är lite fundersam på om det har hunnit bli uppdaterat än? Sen undrar jag ifall kortet krävs vid tillgång till Lounge på Amsterdam?

Man behöver i princip aldrig visa ett fysiskt kort. Det är nog bara i LHs lounger på FRA som jag fått hiva fram ett kort. Det är dock viktigt att det syns i din profil att du är FBG, annars kommer det inte att fungera. Helst ska det även stå på boardingkortet.

Skulle tro att det tar några dagar att processa dessa matchningar. Jag är i alla fall Flying Blue Ivory när jag loggar in... :)

Sist gick det rätt fort för de som anmälde sig direkt. Sedan tog det exponentiellt längre och längre tid ju senare man anmälde sig.

Tänkte fråga hur det funkar om man har ett guldkort gyldig tom 02/2013 (Czech Airlines), och har klassificerad sig till ett nytt guldkort som skall kunne gälla tills 02/2014, detta dock ej kommit med posten än :-(

Om jag bytar nu, vill jag då endast få guldkort match tills 02/2013?

För det första vet jag inte om denna promo gäller för matchning från andra SkyTeam-bolag. Men om den gör det så får du väl som alla ett FBG som gäller till 02/14 eller så.

Toppen