Senaste nytt

Air France inför A la Carte meny för Voyageur & Premium Voyageur

nilsson

Medlem
On-Topic: tycker som sagt att AF har vettig mat i ekonomi. Vad jag förstår är det samma mat som serveras i PV om man då inte nappar på erbjudandet ovan. Vi väljer nog detta på hemvägen med A380.

När jag flög AF till PEK förra hösten så var det olika mat i PV och economy. Nu kan jag inte minnas om det var från AMS eller CDG?
 

Agö

Medlem
Stort tack Homer och Nilsson. Då verkar det som att AF nu gör en tydlig åtskillnad mellan V och PV även på matfronten.

OT: Vi har nu bokat AF342 (B777-300ER) respektive AF347 (A380) till Montreal i PV. Ser fram emot detta. Det blev 81A och B på vägen hem, det råder delade meningar om dessa platsers förträfflighet vad jag förstår.

Positivt också att vi kan påbörja vår resa med tåg från BRU till CDG och avsluta med CDG-CPH/ARN för ett billigare pris.
 

nilsson

Medlem
Det lär ju inte ha varit från AMS eftersom AF inte kör longhaul därifrån...

Nej, det var det jag tänkte. Men att jag skulle valt att flyga via CDG kändes inte heller rimligt, men det var nog den resan som kostade lika mycket i PV som economy hos KLM, men med 5ggr milesen eller så.
 

Porsan

Medlem
Stort tack Homer och Nilsson. Då verkar det som att AF nu gör en tydlig åtskillnad mellan V och PV även på matfronten.

OT: Vi har nu bokat AF342 (B777-300ER) respektive AF347 (A380) till Montreal i PV. Ser fram emot detta. Det blev 81A och B på vägen hem, det råder delade meningar om dessa platsers förträfflighet vad jag förstår.

Positivt också att vi kan påbörja vår resa med tåg från BRU till CDG och avsluta med CDG-CPH/ARN för ett billigare pris.

Hade bokat dessa platser när jag flög med min fru till JFK tidigare i sommars men kunde tillslut uppgradera till Affaires, var dock bak och kikade på dessa platser och dom hade väldigt bra benutrymme, dessutom är PV kabinen ganska liten och trevlig på A380.

/Anders
 
Toppen