Senaste nytt

Air Berlin inför Business Class inom Europa

Flixflex

Medlem
Vore roligt om något europeiskt bolag vågade sätta in lite differentierade stolar intra-Europa i business. Skulle vara ett bra sätt för air Berlin att verkligen sticka ut, men låg sannolikhet.
 

Alf

Medlem
Bra, då kan man sitta lite böttre och få tillgång till lounge när man har anslutning mot det intercontinentala nätet. Det är ju bättre än SAS Plus, både när det gäller blockad mittplats och mat och dryck.
 

pep

Medlem
Bra, då kan man sitta lite böttre och få tillgång till lounge när man har anslutning mot det intercontinentala nätet. Det är ju bättre än SAS Plus, både när det gäller blockad mittplats och mat och dryck.
Måske..., men det skal lige testes igennem om man rent faktisk kan feste igennem med alt hvad menuen viser? Jeg tror at SK er en tand bedre på jorden hvis/når ting går galt.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Voyageur

Medlem
Vore roligt om något europeiskt bolag vågade sätta in lite differentierade stolar intra-Europa i business. Skulle vara ett bra sätt för air Berlin att verkligen sticka ut, men låg sannolikhet.

Håller med dig! Synd att ingen riktigt vågar att sticka ut med riktig intra europa business. Förstår att det är en ekonomisk chansning men iaf det vore om inte annat att vara rätt unikt :)
 

Palazzi

Medlem
Håller med dig! Synd att ingen riktigt vågar att sticka ut med riktig intra europa business. Förstår att det är en ekonomisk chansning men iaf det vore om inte annat att vara rätt unikt :)
Ni har ju Air Serbia inom Etihad-koncernen. Tyvärr är linjenätet begränsat, speciellt om man ska få vettiga restider.
Priserna är ofta helt OK tycker jag. Bra tider kunde iaf tidigare hittas till Balkan, Aten, Tel Aviv o Rom.

För att återknyta till topic: Tycker det är ett bra initiativ o kanske fullt tillräckligt med en rad....
Möjligt att "många" platser går till den som flyger i anslutning med Etihad first? Har Etihad first class på linjerna som slingas till Nordamerika via Tyskland?
 

Andreas Q

Medlem
Håller med dig! Synd att ingen riktigt vågar att sticka ut med riktig intra europa business. Förstår att det är en ekonomisk chansning men iaf det vore om inte annat att vara rätt unikt :)
Frågan är vem målgruppen skulle vara? Affärsresenärer har ju redan på långdistans problem att arbetsgivaren inte ser fördelarna med business och det lär inte bli lättare på en 2h intraEU flight. Och antalet väl bemedlade individer som känner för att betala mer för en bekvämare stol lär inte vara tillräckligt för att fylla dem.... Men önska kostar ingenting.
 
Toppen