Senaste nytt

Air Berlin inför Business Class inom Europa

Vilka linjer är det?
Inga :p Jag har tydligen rört ihop det....

Fick för mig att man alternerade flyg från Air Berlin/Etihad på AUH-BER/DUS-JFK men så verkar inte vara fallet. Vanlig hederlig codeshare operated by Air Berlin, o numera bara från Berlin.... blev något tjafs med tyska myndigheter.

tjafs med tyska myndigheter.

Enligt tyska transportministeriet och tysk domstol uppfyllde inte dessa codeshare-rutter villkoren för avtalet mellan Förenade arabemiraten och Tyskland.
Inga :p Jag har tydligen rört ihop det....

Fick för mig att man alternerade flyg från Air Berlin/Etihad på AUH-BER/DUS-JFK men så verkar inte vara fallet. Vanlig hederlig codeshare operated by Air Berlin, o numera bara från Berlin.... blev något tjafs med tyska myndigheter.

Tjafset handlade om avtalet mellan Tyskland och Förenade arabemiraten. Rätt många code share-rutter blev av med sin code share efter det men jag antar att det finns tillräckligt många kvar för att det här ska löna sig.

Vore roligt om något europeiskt bolag vågade sätta in lite differentierade stolar intra-Europa i business. Skulle vara ett bra sätt för air Berlin att verkligen sticka ut, men låg sannolikhet.

Håller med dig! Synd att ingen riktigt vågar att sticka ut med riktig intra europa business. Förstår att det är en ekonomisk chansning men iaf det vore om inte annat att vara rätt unikt :)

S7, Aeroflot, Air Serbia

Iberia till Moskva Iberia launches new business class for medium-haul flights

Flera Bolag använder regelbundet widebody på vissa rutter:
Air Europa, Finnair, Iberia, BA

De som önskar sig stolar som i Nordamerika glömmer att det är på bekostnad av
loungetillgång, statuspax får uppgradering istället, stolarna går inte att
ändra så alternativet är att flyga med tomma stolar eller ge dem åt ekopax.

S7, Aeroflot, Air Serbia

Iberia till Moskva Iberia launches new business class for medium-haul flights

Flera Bolag använder regelbundet widebody på vissa rutter:
Air Europa, Finnair, Iberia, BA

De som önskar sig stolar som i Nordamerika glömmer att det är på bekostnad av
loungetillgång, statuspax får uppgradering istället, stolarna går inte att
ändra så alternativet är att flyga med tomma stolar eller ge dem åt ekopax.

Kudos visst, men inget val av bolag för mig eller flera andra i många fall. Om vi kan skippa ruslanaflyg och nyblivendiktatur flyg så är det inte mycket kvar. Vad jag vill se är västerländska bolag i riktig business seating. Förstår väl att dagens affärsresande inte tillåter detta och att marknaden antagligen inte längre finns eftersom 3+3 business seating så länge redan accepterats. Men önska kan man

Kudos visst, men inget val av bolag för mig eller flera andra i många fall. Om vi kan skippa ruslanaflyg och nyblivendiktatur flyg så är det inte mycket kvar. Vad jag vill se är västerländska bolag i riktig business seating. Förstår väl att dagens affärsresande inte tillåter detta och att marknaden antagligen inte längre finns eftersom 3+3 business seating så länge redan accepterats. Men önska kan man

Air Serbia är som jag tidigare skrivit det bästa jag prövat. Kanske kommer nära det du söker (?)

En liten trip report på annat forum (inte mitt verk): Air Serbia Business Class A319: Zürich To Belgrade - Airliners.net

Nej, faller nog utanför vad den gode @Voyageur söker...

Hör till västvärlden iaf :p Men om det är västeruropa som refereras är det bara fem stora länder. Inte ens Sverige och Italien räknas geografisk dit.

Med tanke på att folk i Europa är så kostnadsmedvetna att Flixbus snart är ett av de största transportbolagen får @Voyageur nog hoppas förgäves :(

Men misströsta ej! Serbien är det land som ligger närmst en kandidatplats till EU nu. Ministerrådet valde in Albanien som kandidat o man slipper nog konkurrera med Turkiet i nära framtid :rolleyes: Flygtidsmässigt är Belgrad inte heller en tokig hubb :)

Hade Air Serbia erbjudit fler avgångar hade jag nyttjat bolaget hela tiden. "Tyvärr", för Air Serbia, kan lufthansa oftast transportera mig snabbare till målet o det är värt mer än sköna säten..... Plånboken är också glad :cool:

Toppen