Senaste nytt

Agehall's tio budord för resenären

NyfikenGrau

Medlem
Berätta gärna mer om en sådan tredjepartsfirma. Du är nog ensam om att ha hittat den...

Det gäller rent konkret denna:
billiger-mietwagen.de - Autovermietung und Mietwagen im Preisvergleich

där man väldigt bekvämt med olika filter kan välja helförsäkring utan självrisk, stöldförsäkring utan självrisk, inkluderande av däck, glas, underrede. Detta även på ställen där själva firmorna i sig inte erbjuder sådant (rent konkret i detta fall: Sydafrika).
Testat av folk jag känner personligen i "skarpt läge" med goda erfarenheter, dvs de har fått alla kostnader ersatta, på öret.

Jag var själv på väg att gå ifrån mellanhandsuthyrning tills jag fick höra talas om denna. Vet ej om de har krav på adress i Tyskland dock, då jag inte behövt kolla upp det.
 

Aerophobia

Medlem
En petitess: På BA behöver man inte betala telefonbokningsavgift om bokningen inte går att utföra av resenären på hemsidan.
 

OnlyAFool

Medlem
Mycket bra lista. Punkt 7 kan man inte ta till sig för mycket. Räkna alltid med att få betala 50% i extra avgifter när du ska hämta ut bilen, trotts att allt ska vara betalt och färdigt enligt deras hemsida.
 

telelina

Medlem
agehall, mycket bra!
Nu till min fråga, varför får jag inte ha mitt eurobonus nr i min reseprofil hos resebyrån?
Just det har alltid fungerat bra. Dock finns det en del att önska vad det gäller annat....
(Om någon undrar så måste vi boka via resebyrå på jobbet).
 

agehall

Medlem
@agehall, mycket bra!
Nu till min fråga, varför får jag inte ha mitt eurobonus nr i min reseprofil hos resebyrån?
Just det har alltid fungerat bra. Dock finns det en del att önska vad det gäller annat....
(Om någon undrar så måste vi boka via resebyrå på jobbet).

De tenderar att strula till även detta. Det är inte okänt att de kan mata in fel nummer eller göra andra misstag. Störst problem blir det dock om man vill ägna sig åt saker som att byta program. Då är det inte alls ovanligt att man inte får bort det ursprungliga programmet ur bokningen så hamnar poängen på fel program.

För att undvika misstag så är det alltså själv är bäste dräng som gäller.
 

pep

Medlem
Det hjälper inte eftersom det är mitt kreditkort som skall betala resan. Sen har de en tendens att inte göra som man säger. Det finns de som "råkar" boka C istället för Y, eller ändrar nåt annat... Rätt mkt admin att hålla på å skriva mallar oxå... De bryr sig ju inte så mkt om intjänande heller, så jag får oftast till det bättre än vad de hade fått det oavsett. Men mitt största uppdrag är ju att få den kostnadseffektivaste biljetten.

Lav en fotokopi af dit CC og underskriv en erklæring med kuglepen på kopien at du giver fuldmagt til XXX at rejse ved hjælp af betaling med dit kreditkort. Evt. inkluder kopi af dit pas.
 

pep

Medlem
Skriv ut boardingpass och spara dem tills poängen är inne...
12. Udskriv altid papirkopi af din billet og rejs med den. Skriv evt. noter på den så alt er samlet et sted.
13. Undgå at skifte FFP (bonusprogram). Hvis du ikke er sikker på hvilket program du vil anvende når du køber billetten, da undlad at anføre program indtil du er sikker. Vælg FFP senest ved check-in. Retroactive claims er ofte tidskrævende og sjældent successfulde.
 
Toppen