Dr. Miles
Expert
Agehall, det där låter inte svårt att fixa. Med 2-3 stycken BC människor i ett bokningsteam och regelbundna Agehall-seminarier är det ju klart. Finns ju folk som har bättre koll än dig till och med, känner ett par![]()
Om resebyrån kan inte ha "duktiga" agenter dygnet runt, alla dagar i veckan så faller det enligt punkt 3 och punkt 6.
När jag bokar en biljett får jag kanske prata med en "duktig" agent (som Gnopps) men när jag behöver boka om när jag är i Asien (och mitt i natten i Sverige) pga flygbolaget ställde in flighten, vill jag inte hamna hos en "okunnig" agent, och det är nog största fruktan för mig när jag bokar via en resebyrå.
Även affärsresebyrå som Carlson Wagonlit (eller t ex Nyman & Schultz förr i tiden) hade problem med jämna kompetens mellan agenterna så den biten är en kritisk punkt om man vill ha "Certified by Agehall".