Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

När jag flög med dom för några år sedan så fick man inte övervåning, det gavs till deras egna status-medlemar i första hand. Det kanske dock har ändrats sedan 2009, finns ju ingen garanti att man får övervåning bara för att det finns economy platser där.

Jaha.. det var tråkigt. :(

Någon som vet på SQ:s hemsida, man ser ju inte vilken bokningsklass det blir? Eller är jag helt blind?
SQ hade ju en riktigt bra deal från Barcelona tidigare, för 19.000:- i Business Class till Hong Kong via SIN.
Om jag bokar detta, sen kommer den dealen åter om någon vecka så blir jag förbannad. :p
Fast å andra sidan kan jag kreditera den till Lufthansa istället, denna är lagom till Aegean Gold.

Last edited:
Konstigt, för mig kommer det upp jättefint. Men det finns ett annat sätt, de klasserna som ger 100% på SQs egna bonusprogram ger även 100% hos A3. Så det är bara boka flyg i flexi saver

Konstigt, för mig kommer det upp jättefint. Men det finns ett annat sätt, de klasserna som ger 100% på SQs egna bonusprogram ger även 100% hos A3. Så det är bara boka flyg i flexi saver

Ok! Så flexi saver ska alltså vara lugnt gällande 100% hos Aegean? :)
Ska ringa SQ och kolla om det är möjligt att sitta på övervåningen.

KVS visar dock ytterst konstigt på Seat Map, upper deck finns inte ens med där?

Det finns två versioner av A380n en som har business hela vägen och en som har en del med ekonomi.

Tänka sig!
Då är det en "All-Business" Upper-deck på datumet jag tänkt, får kika på lite andra datum.
Ingen större grej egentligen men ska vara lite bättre där uppe sägs det, med förvaringsutrymme på sidan osv.

Edit: Verkar vara All-Business UD som gäller till SYD från SIN. :)

Last edited:
ARN-FRA med SK ger 732 miles mot GC:s 762 och EB:s 1000.
Har FRA-PEK-NGO-PEK-FRA på en biljett, har avverkat de första två segmenten, kan jag vänta mig kreditering nu eller först när jag flugit hela sträckan? Vill inte råka ut för några problem med krediteringen för hitresan då hemresan sker först i januari.

Hej! Jag skulle behöva kreditera en flight på mitt Ageankort för att behålla status. Blev Guld i December förra året vilket innebär att jag måste kreditera minst en resa innan december i år? Tips på en billig biljett från ARN som ger miles till A3 mottages gärna :).

Toppen