Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Emirates och Aegean har utökat samarbetet rejält
Det mest utmärkande är att M&B medlemmar har tillgång till bonus biljetter på Emirates. Ömsesidigt för Skywards medlemmar på Aegean.
Sen ska man ömsesidigt få flyg mil också på respektive utförande bolags flyg. (regler skall finnas)
För Skywards har detta redan börjat gälla medans M&B medlemmar får vänta till 21 maj.

Nyheten är så färsk att jag inte hittat uppdaterad information i regelverken.

Nu var det längesen jag hade något att göra med Aegean, men med hänvisning till den stora devalvering som Turkish Airlines gjorde av Miles&Smiles förra året så börjar Aegean bli ett allt mer attraktivt Star Alliance program. Om jag har en resa som ger 25000 status miles, blir man direkt guld om man efter denna resa genomför 4 flygningar med Aegean inom samma 12-månadersperiod, eller behöver man först uppnå silver, nollställa räknaren och sedan bli guld?

...Om jag har en resa som ger 25000 status miles, blir man direkt guld om man efter denna resa genomför 4 flygningar med Aegean inom samma 12-månadersperiod, eller behöver man först uppnå silver, nollställa räknaren och sedan bli guld?
Du måste först uppnå silver och då nollställs statusräknaren och du måste flyga dina 4 Olympic/Aegean segment och flyga ihop 24 000 nya miles. Med bra planering kan man uppnå silver på utresan och få hemresan att räknas mot guldet.

I inlägg 1250 i denna tråd har jag beskrivit hur man kan fuska lite också med efter krediteringar.

Sen är det så att om man har 2 Aegaen segment som ett exempel och det har gett 3000 mil och ett annat *flyg som ger 10.000 mil så är man uppe i 13.000 mil.
Då har man nått silver eftersom det krävs 12.000 mil. Resterande 1000 mil spills över till guld och då är det bara 23.000 mil + segment som saknas.

Nu har man uppdaterat på hemsidan hur mycket mil man får i respektive bokningsklass med Emirates.
Premium ekonomi ger ju absolut bäst enligt tabellen men sen är ju frågan vad prisskillnaden är gentemot intjänade mil i övriga klasser.

Skärmbild (6).png

Intressant och märkligt på samma gång när man söker bonusresa från Arlanda. Skatterna som skall betalas är ju hårresande också!!

Det märkliga är att i bild 2 så informerar man om att bokningen inte är i Business från Arlanda till Doha med Emirates.

Det intressanta är att hemresan är via Bangkok med Thai på sista benet och samma felmeddelande som i ovanstående text med Emirates.

Känns lite att Routing via Bangkok mot vad som debiteras i mil kommer inte att vara länge så passa på medans chansen finns!!

Skärmbild (7).png

Skärmbild (8).png

Skärmbild (9).png

Toppen