Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Aegean har en kampanj om man vill ha billiga segment eller rejält med mil på flex biljetterna.

Sen har jag blivit diskriminerad i dubbel bemärkelse. För en vecka sen köpte jag själv med Visa korts kampanjen i tron att jag gjort en bra affär!!!
Kollade upp samma biljetter och med denna kampanj hade jag sparat en femhundring.

Jag som Guldmedlem fick i mailet 20% rabatt, men en Silver medlem vars konto som jag har ansvar för fick 30% i sitt mejl!!

Promocode: SUMMEROFFER20 och SUMMEROFFER30 Undrar om 40 och 50 på slutet skulle fungera??

Visa bifogad bild 152442
Fyyy

Bokade förra veckan

Är det någon som får SUMMEROFFFER-koderna att fungera? Jag får rabatten applicerad när jag väljer flyg, men när jag kommer till stegen med tillval (sittplatsval etc) så räknas priset om och återgår till orabatterat.

Läste lite snabbt regelverket och två saker utmärker sig för detta erbjudande.

The promocode can only be used once and is linked only to the recipient email of this offer.

The promotional code is valid for transactions in Euro (€).

Ok, då verkar de testa mot e-post adressen i kontot. När jag la till info om de tre resenärerna tuggade den en bra stund innan den plockade bort rabatten. Den la ju till rabatten först trots att jag var inloggad hela tiden

Aegean.jpg

"Terms and conditions:
The offer is valid for all direct and connecting flights across our network one way or roundtrip. Valid for bookings made between 28/05/2024 – 30/05/2024 and travel from 01/07/2024 until 29/03/2025 for flights operated by AEGEAN and Olympic Air. All codeshare flights are excluded. The discount refers to the fare of the ticket and it does not include the airport taxes. 25% discount applies on all Economy fares for travel between 01/07/2024 - 31/10/2024. 50% discount applies on all Economy fares for travel between 01/11/2024 - 13/12/2024. 25% discount applies on all Economy fares for travel between 14/12/2024 - 08/01/2025. 60% discount applies on all Economy fares for travel between 09/01/2025 - 26/02/2025. 25% discount applies on all Economy fares for travel between 27/02/2025 - 04/03/2025. 50% discount applies on all Economy fares for travel between 05/03/2025 - 29/03/2025. No discount is applied on flights from international destination to international destination across our network between 01/07/2024 - 15/09/2024. Fares shown on the reservation system are already reduced by 25%, 50% and 60%. Ticket changes are permitted – relevant charges depend on fare category. In case of ticket cancellation refund policy is applied depending on fare category. The offer applies to Economy class tickets. The offer ends on 30/05/2024 at 23:59 Greek time.

Terms and Conditions for Seats Promo:
The offer for seat purchase is valid between 28/05/2024 – 30/05/2024 for travel dates between 01/07/2024 – 29/03/2025. All codeshare flights are excluded. The offer applies to all seat selections. Up to 30% discount applies on all seat selections for travel between 01/07/2024 - 31/10/2024. Up to 40% discount applies on all seat selections for travel between 01/11/2024 - 29/03/2025. In case of cancellation of the ticket, the seat value is not refundable. In case the reservation includes passengers with special assistance requests, special terms for seat selection apply. In case of ticket change, if the cost of the seat is higher, the additional cost must be paid. The offer applies for all Economy tickets. The promo ends on 30/05/2024 at 23:59 Greek time."

Jag kan varna om att det inte är särskilt roliga priser, 2022 köpte jag (via resebyrå) CPH-ATH t o r för 650 SEK, 2023 kostade det 950 SEK och i år 1400 SEK. Om man jämför priser i ferbuari 2025 (med rea) och mars 2025 (utan rea) så skiljer sig priset på nyss nämnda rutt med 240 SEK.

Jag köpte billigaste biljetterna (eller de minst dyra) och det visade sig att jag fick bokningsklass K så förhoppningsvis kan man använda uppgraderingsvoucherna som plåster på såren.

Last edited:
Det verkar finnas ett loophole, Air China bokningsklass P, som är en discounted economy fare, verkar ge 200% intjäning till Aegean: https://en.aegeanair.com/milesandbonus/partners/airlines/air_china/. Just nu verkar det finnas (i alla fall enligt Expedia) några billiga (från 324 Euro t o r med inheckat bagage) P-klassbiljeter från Milano till olika resmål i sydostasien: https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/flights-from-milan-to-south-east-asia-e324/. Dubbelkolla hos Expedia, det är inte alla som är bokningsklass P.

Så flyttar de fram ens brytdatum så man får ett års guldkort från och med den dagen man efterregistrerade?
Nej, det gör de inte. Mitt brytdatum är fortfarande samma och de efterregistreringarna jag gjorde efter att jag hade blivit guld igen efter att ha nedgraderats till silver räknades inte mot min nuvarande period. Sammanfattningsvis så tjänade jag absolut ingenting på att bli nedgraderad till silver och sedan efterregistrera.

Nu skrev du inget om hur många månader du försökte flytta på datumet men så här säger reglerna i kapitel 3 punkt 8.
Att flytta någon månad kan vara meningslöst medans ett halvår har bättre värde om man behöver ringa in och göra påpekanden.

Ett tips är att läsa regelverken själv och se vad som är tillåtet när man skall försöka påverka ett och annat!!
Sen kan man alltid fråga hur övriga medlemmar tolkar en regel man eventuellt behöver utnyttja.
Sista meningen borde vara solklar och då måste man fråga Miles & Bonus varför man inte fått nytt Brytdatum.

1. It is clarified that the date of the Silver or Gold tier upgrade is calculated according to the following:
    (a) when tier miles are automatically credited by the system, and tier upgrade occurs based on these miles, then the date of the upgrade is calculated according to the date of the flight while,
    (b) when tier miles are credited through the online form "Claim missing miles" and tier upgrade occurs based on these miles, then the date of the upgrade is calculated according to the flight registration date

Några observationer efter flög till Athen i helgen:

- Flyger du business har du tillgång till SAS Business lounge
- Har fast track både i säkerhetskontrollen på F och i Terminal 4 även om det inte är skyltat i 4:an
- De verkar alltid avgång från C-gaterna, kanske för Aviator är handlingsbolag.

Toppen