Hej gubbar/gummor,
Behöver 1500 A3 FFP points (tror jag, ej säker än, men låt oss antag det, är ganska säker...) och försöker hitta någon bra flight för att få det "asap".
1) Jag kommer utgå från GVA
2) Vill flyga över dagen och återvända i GVA samma dag.
3) Inte "ordinarie arbetstid"(dvs efter kl 17 Fredag, och hela Lördag + Söndag)
VIktigast av allt: 4) Vill få miles reggade ASAP, så vill flyga med A3 endast så mycket som går. Dom flyger ej från GVA (för än 24 april typ) så från GVA till något ställe blir det såklart en annan airline.
Frågor (F# = fråga):
F1) Någon som har något tips? Så jävla segt att försöka hitta något

... A3 - flyg mer already!

Tack så mycket om någon är uttråkad och vill ta sig en titt eller om Du/Ni redan vet något om det!
F2) Finns det något annat sätt att få miles "direkt registrerade" efter flygning till A3? T.ex köpa biljett på LH och fylla i sitt A3 nummer vid köp? Jag har inte så bra koll som Ni förstår
http://en.aegeanair.com/files/1/Content/Uploads/120904_w12_Timetable.pdf är ganska relevant - "Aegean Timetable, effective 28/10/2012-
30/03/2013"
Satt och tänkte tex GVA-Milan-Athen över dagen.. men verkar ej gå att boka på samma dag.
Många flighter har 50 minuters mellanrum mellan dit- och tillbakaflyg.
F3) Kanske kan boka 2st enskilda Enkelväg åt båda hållen?
F4) Det finns ingenstans man kan se på A3's hemsida vad flighten ger i points va? (Jag är medveten om gcmap.com osv dock ja)
Nämnde jag att deras sida för att hitta flights (och deras sida överlag) får mig att vända magsäcken ut-och-in?