Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar innan de miles man tjänar via booking.com trillar in? 2 miles per spenderad € via booking.com är inte så tokigt.

Dom 2 gånger jag bokat via Booking så har miles trillat in samma dag som jag checkat ut från hotellet, dvs mycket snabbar än miles för flygningar

Det verkar som att CA strulade bort mitt A3-nummer på ett par segment. Försöker mig på en retroclaim, men får följande meddelande;

"Thank you for submitting this Retro Claim Request. Unfortunately, the miles from this flight cannot be credited.

Kindly be informed that you will be able to submit a retroactive claim request for this flight 14 days after the flown date."

Betyder det att jag måste vänta två veckor innan jag gör en retroclaim, eller att claim måste göras inom 14 dagar och att det inte fungerade i det här fallet?

Det verkar som att CA strulade bort mitt A3-nummer på ett par segment. Försöker mig på en retroclaim, men får följande meddelande;

"Thank you for submitting this Retro Claim Request. Unfortunately, the miles from this flight cannot be credited.

Kindly be informed that you will be able to submit a retroactive claim request for this flight 14 days after the flown date."

Betyder det att jag måste vänta två veckor innan jag gör en retroclaim, eller att claim måste göras inom 14 dagar och att det inte fungerade i det här fallet?

Det betyder att du måste vänta 14 dagar efter att du flög sträckan för att kunna retroclaima

Vilket nummer ringer ni gott folk nar ni ska fraga om miles man vill retro claima osv?

Aegean Airlines Headquarters
31, Viltanioti Str.
145 64, Kifisia, Athens, Greece
Tel.: +30 210 62 61 700 <-- ?

Eller kanner nagon till nagot battre? Verkar ju fan aldrig ha oppet efter 17:00 GMT/UTC... inte ovantat saklart dock.

Hej gubbar/gummor,

Behöver 1500 A3 FFP points (tror jag, ej säker än, men låt oss antag det, är ganska säker...) och försöker hitta någon bra flight för att få det "asap".
1) Jag kommer utgå från GVA
2) Vill flyga över dagen och återvända i GVA samma dag.
3) Inte "ordinarie arbetstid"(dvs efter kl 17 Fredag, och hela Lördag + Söndag)
VIktigast av allt: 4) Vill få miles reggade ASAP, så vill flyga med A3 endast så mycket som går. Dom flyger ej från GVA (för än 24 april typ) så från GVA till något ställe blir det såklart en annan airline.

Frågor (F# = fråga):

F1) Någon som har något tips? Så jävla segt att försöka hitta något :(... A3 - flyg mer already! :)
Tack så mycket om någon är uttråkad och vill ta sig en titt eller om Du/Ni redan vet något om det!

F2) Finns det något annat sätt att få miles "direkt registrerade" efter flygning till A3? T.ex köpa biljett på LH och fylla i sitt A3 nummer vid köp? Jag har inte så bra koll som Ni förstår

http://en.aegeanair.com/files/1/Content/Uploads/120904_w12_Timetable.pdf är ganska relevant - "Aegean Timetable, effective 28/10/2012-30/03/2013"

Satt och tänkte tex GVA-Milan-Athen över dagen.. men verkar ej gå att boka på samma dag.
Många flighter har 50 minuters mellanrum mellan dit- och tillbakaflyg.

F3) Kanske kan boka 2st enskilda Enkelväg åt båda hållen?
F4) Det finns ingenstans man kan se på A3's hemsida vad flighten ger i points va? (Jag är medveten om gcmap.com osv dock ja)

Nämnde jag att deras sida för att hitta flights (och deras sida överlag) får mig att vända magsäcken ut-och-in? :mad:

Last edited:
En sak bara - det är inte alls säkert att du får dina miles krediterade så jättemycket fortare bara för att du flyger med A3.

En sak bara - det är inte alls säkert att du får dina miles krediterade så jättemycket fortare bara för att du flyger med A3.

Mm det kan jag tänka mig att det inträffar ibland. Men känns ju som att all logik pekar på att det borde bli så i överlägset av de flesta fall, då dom inte behöver fråga Lufthansa eller SAS osv.

Kan ju inte ens påbörja registrering för än 14 dagar efter man flugigt annars.

Last edited:
Toppen