Visst är det så att jag förlorar mina poäng om jag inte har någon aktivitet på kontot under 1 års tid?
Min senaste aktivitet var 6 Oktober 2013. Måste alltså kreditera minst en flygning före det datumet för att inte förlora poängen och statusen?
Själv har jag inte haft någon aktivitet på mitt konto de senaste 15 månaderna och har fortfarande min miles och min guld status. Jag borde kanske se till att slänga in en flygning snart...If a Blue or Gold Member has not flown for at least once within a period of thirty six (36) months from the date of his/her last registered and Account-validated flight, then his/her Card and Account will be automatically inactivated and cannot be used for any purpose (mileage accrual or redemption) for a period of 12 months.
Kan du inte köpa lite miles eller hitta något annat som genererar lite? Det är ju annars standarsättet att få miles att inte bli av med dem... (Dock osäker på om det funkar så hos Aegean)
...
Det beror på hur man ser det. Nivåpoäng är alltid giltiga i 1 år från resp flygdatum. Du kan inte rädda poäng genom att addera en flygning till. Enda sättet att rädda poäng är att uppnå nästa nivå, eftersom poängen då låses in. Du kan alltså bara förlora de nivåpoäng som du tjänat in sedan senast uppnådda nivå.Visst är det så att jag förlorar mina poäng om jag inte har någon aktivitet på kontot under 1 års tid?...
Fungerar inte så på A3. Endast flyg räknas, BIS.
(Undantaget då kanske DB tåg resor som har flygnummer - vissa tyska bolag säljer anslutningståg på detta vis).
Reglerna säger tydligt att det måste vara ett flyg. Men dessa tåglinjer har flygnummer och brukar (hörsägen) fungera som flyg även vad gäller poäng.Även för att hålla liv i poäng? Det brukar ju vara transaktioner som räknas då...
Svar till din fråga är, SAS Plus (A, J, Y, S, B, P = 200%) är bättre än Business class hos Turkish Airlines (J = 100%, C, D, K = 150%) ur intjäningsaspekt.Hej,
Är det någon som kan hjälpa mig? Jag skulle vilja uppnå Aegean Guldstatus så snart som möjligt. I slutet av november i år så skall jag åka till Shanghai. Jag väljer mellan en Premium ekonomi med SAS eller en Businessbiljett med Turkish. Vilken biljett kommer ge mig mest poäng hos Aegean? Någon som vet?