Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Status Match tror jag inte på men man kan faktiskt fuska lite med att efterkreditera mil.
Man har ju på dom flesta Star bolagen och även Aegean ett helt år på sig att efterregistreara till Miles & Bonus.
Gjorde något liknande för en bekant under sommaren och hösten som egentligen flyger för lite.
Från Basic till Silver per omgående och i dagsläget ca 3700 mil från Guld.
Ska bara fundera hur jag gör med kommande flygen för det finns ingen anledning att hämta hem guldet om man inte ska flyga på ett halvår!!

Kan nämna att ordningen spelar inte så stor roll. Exempel om man har 4 Aegean segment och andra Star flyg "EFTER" så kan man spara 2 Aegean segment till guldet för silver når man ju på 2.


Visa bifogad bild 146472
Samtidigt är de väl 36k miles till guld första gången o sen 12k? Dedär med status match vet jag inte. Jag gissade bara då kanske vissa star Alliance bolag vill försöka få över EuroBonus kunder nu
 
Status Match tror jag inte på men man kan faktiskt fuska lite med att efterkreditera mil.
Man har ju på dom flesta Star bolagen och även Aegean ett helt år på sig att efterregistreara till Miles & Bonus.
Gjorde något liknande för en bekant under sommaren och hösten som egentligen flyger för lite.
Från Basic till Silver per omgående och i dagsläget ca 3700 mil från Guld.
Ska bara fundera hur jag gör med kommande flygen för det finns ingen anledning att hämta hem guldet om man inte ska flyga på ett halvår!!

Kan nämna att ordningen spelar inte så stor roll. Exempel om man har 4 Aegean segment och andra Star flyg "EFTER" så kan man spara 2 Aegean segment till guldet för silver når man ju på 2.
Så flyttar de fram ens brytdatum så man får ett års guldkort från och med den dagen man efterregistrerade?
 

intuition

Medlem
Jag är ingen Aegean-expert, men jag skulle tro att resan du planerar att boka går via Aten och intjäningen då är 1962 (ARN-ATH) + 900 (ATH-SKG) = 2862 miles. Deras tier calculator är nog inte så smart att den tar hänsyn till connecting flights utan den tror nog att det finns en direktrutt mellan ARN-SKG om du skriver in ARN och SKG.
Den inte bara tror... Det fanns iaf en direkt non-stop ARN-SKG, vet inte om den är säsong eller pausad/nedlagd, men ARN har haft 3 grekiska destinationer: ATH, SKG och KLX.
 

E.K

Medlem
Det stämmer att det är 36.000 mil till Guld men du kan komma med flyg som är gjorda för 11 månader sen och då är guldet bra mycket närmare.
Kan ju nämna också att det inte borde stämma med att det är tid till nästa sommar att nå Guldet för min bekante med tanke på att flyg innan sommaren har efterkrediterats med förra höstens flyg i två omgångar också.

Brytpunkten kan också flyttas på samma sätt genom att sjunka ner till silver ett tag och sedan efterkreditera flyget som hade gjort att man behållit guldnivån.
 
Black Friday rea hos Aegean idag, 24 november 2023.

https://en.aegeanair.com/flight-deals/offers-competitions/enjoy-black-friday/

"MEGA DISCOUNT with up to 70% off all our flights!
Don´t hold back with an offer like this… EVERYONE WILL FLY!
Remember: This is a one-day deal so start booking now!

Bookings until 24/11/2023
Travel between 15/01/2024 - 26/10/2024

Terms & Conditions
The offer is valid for all direct & connecting flights across our network, one way or roundtrips. Valid for bookings made on 24/11/2023 (00:01-23:59) and travel from 15/01/2024 until 26/10/2024 for flights operated by AEGEAN and Olympic Air. All codeshare flights are excluded. The discount is applied on all fares and fuel surcharges. 70% discount applies to all flights between 15/01/2024 – 10/03/2024. 40% discount applies to all flights between 11/03/2024 – 30/06/2024. 30% discount applies to all flights between 01/07/2024 – 26/10/2024. 30% discount applies to all flights of Public Services Obligation (PSO) between 15/01/2024-26/10/2024. 20% discount applies to all Business class flights between 15/01/2024-26/10/2024. No discount is applied on flights from international destination to international destination across our network between 01/07/2024-26/10/2024. Fares and fuel surcharges shown on the reservation system are already reduced by 70%, 40%, 30% and 20%. Ticket changes are permitted – relevant charges depend on fare category. In case of ticket cancellation refund policy is applied depending on fare category. Discount does not apply on taxes. The offer applies to Economy and Business class tickets. The offer ends on 24/11/2023 at 23:59 Greek time."
 

intuition

Medlem
Jag har inte tid för någon mer resa inom den billigaste res-perioden men bokade i alla fall något i maj.

De kör vidare på "black-week-rea" men med 60% rabatt idag. Ingen aning om det finns fynd kvar, jag hade iaf svårt att hitta billiga business biljetter redan igår.
 
Toppen