Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

SWISS skriver tillskillnad från Lufthansa inte bokningsklassen på boardingkortet. Y står enbart för seating klassen som är Economy. Du köpte med sannolikhet en biljett i K eller L klasserna som ger 50%…

Det är ganska verifierat att det inte är bokningsklass Y. En sådan biljett kostar lite drygt 25kkr.

edit: Fö är det en bra grundregel att ingen reser på biljetter i bokningsklass Y (förutom på SAS, då det är economy extra eller vad det nu heter numera). Dessa biljetter är löjligt dyra och används nästan uteslutande av sådana som reser som jag gjorde tidigare, dvs korta resor (typ över dagen till JNB) med kort varsel (helst <24h) och har resepolicy som tvingar en till ekonomiklass.

Semesterresenärer eller de som öht bryr sig om pris kommer inte att köpa en biljett i de högre ekonomiklasserna, inte ens av misstag.

Last edited:
Åkte tidigare i sommar ARN - SIN via Zurich med Swiss.
Betalade bara 4800:- kr t/r för resan. Men på biljetten stod det Class Y.

Kollar jag på Aegeans hemsida, så vill detta ge mig 150% miles? =/
Innebär det att jag får guld? (Har bara 1000poäng nu).

Trodde detta också, åkte MAN-ZRH-ARN, som var bokat som klass W med Swiss. Men det stod också klass Y på, fick poäng för W. Så det betyder bara economy.

Så då kommer jag alltså ha 8320poäng, tips på några (korta och billiga) resor inom en snar framtid som gör att jag kan få 8000poäng till snabbt?
Gärna från Stavanger/Oslo

Hallå hallå, hade tänkt

I.o.m. att Guld med SAS är utanför mitt räckhåll (spenderar för mycket på mitt amex så nästan alla semestrar flyger jag för poäng) Tänkte jag se om mina resor kunde få upp mig på guld på det här hållet istället.

Hur mycket poäng/miles kommer min nästa resa till USA att generera?

Till med United Airlines Klass T hela vägen
GOT-FRA-IAH-AUS

Från med Lufthans Klass L hela vägen
AUS-IAD-MUC-GOT

Utöver detta reser jag kanske 5-6 resor i tjänsten per år, oftast inom Europa. Räcker det tro?

Hallå hallå, hade tänkt

I.o.m. att Guld med SAS är utanför mitt räckhåll (spenderar för mycket på mitt amex så nästan alla semestrar flyger jag för poäng) Tänkte jag se om mina resor kunde få upp mig på guld på det här hållet istället.

Hur mycket poäng/miles kommer min nästa resa till USA att generera?

Till med United Airlines Klass T hela vägen
GOT-FRA-IAH-AUS

Från med Lufthans Klass L hela vägen
AUS-IAD-MUC-GOT

Utöver detta reser jag kanske 5-6 resor i tjänsten per år, oftast inom Europa. Räcker det tro?

Du behöver nog att specificera vilka flightnummer du har, för codeshare flight kan man inte ge exakt svar.

Såg dessutom att jag postade i en gammal tråd när det finns en ny :) dumt när man använder google för att hitta, tack :) postar på nytt i den riktiga tråden med uppdaterade detaljer :)!

Toppen