Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Sådär, nu skaffade jag också Aegean Miles&Bonus.. Nu ska jag bara flyga ihop tillräckligt med Miles för Gold. Några bra tips på hur jag snabbast gör det? Reser även på ungdomsbiljetter när det gäller SAS, om det nu hjälper ;)

Stockholm-Zurich-Bangkok T/R enavägen i Business class (deals nedan) och andra vägen i Economy class (S klass).
http://www.businessclass.se/flygbil...penhamn-bangkok-t-r-swiss-fran-13-500-kr.html

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
[(925 + 5632) x 100%] + [(925 + 5632) x 200%] = 19.671 miles, med hjälp av sign-up bonusen 1.000 miles kan man bli Aegean Miles&Bonus Gold för ca 10.000 SEK inkl. skatter.
Antagligen mest bekvämaste och snabbaste sättet att bli Aegean Miles&Bonus Gold från Stockholm.

Rullade förbi 16 000 poäng (17955miles) för 3 veckor sedan dock har kontot ej fått guldstatus ännu, hur lång tid kan det ta?

Ska snart till USA igen o vore gött o känns på guld-doften :cool:

Rullade förbi 16 000 poäng (17955miles) för 3 veckor sedan dock har kontot ej fått guldstatus ännu, hur lång tid kan det ta?

Ska snart till USA igen o vore gött o känns på guld-doften :cool:

Det skall vara 16 000 från Blå nivå, totalt skall det vara 20 000 miles på kontot. Så du når nog guld på nästa flygning till USA :)

Är det första året du är medlem måste förbi 20k poäng. Först 4000p till Blue och sedan ytterligare 16000p för guld.

Mitt konto slog om till guld efter ett par dagar.

Last edited:
Antingen har jag för mycket tid eller så har jag fått ordentligt om bakfoten med A3... :p

Aegean ger ju alltid 2000 miles i C utanför Grekland, vilket betyder att man bör flyga så korta stumpar som möjligt. Har nu kollat ungefär alla vettiga kombinatoner och kommit till följande slutsats: bästa avkastningen ger IST-ATH-LCA-ATH-IST (eller vice versa). A3-kortet krediteras med 8000 tier miles i stället för endast 1827 (eller 3654 med 200%) riktiga miles och kreditkortet blir belastat med 545,56€ (4777,97 kr).

I fall man föredrar lite mera variation, så genom att spendera 250-300€ (2200-2600 kr) extra, kan man pröva LCA-ATH-SOF-ATH-LCA (eller vice versa) eller LCA-ATH-BEG-ATH-LCA (eller vice versa). Då blir det codeshare med lite smakprov på OS-ringarna, d.v.s. OA. :) Måste dock först kolla med Aten att codeshare med OA faktiskt åstadkommer samma som på A3:s egna flyg. Bolagen är ju nästan som ett.

Funderar nu starkt på att pröva Olympic Handlings lounge (Aristotelis Onassis) i ATH och A3:s egna lounge i LCA. Och så någon udd lounge i IST. Och har ju dessutom aldrig tidigare flugit A3. Naturligtvis så blir det billigare miles med vissa knep till Asien, men jag är just nu inte sugen på en sväng till BKK eller något dylikt.

Inte precis några hisnande fynd, men ingen kan åtminstone klandra en för att flyga allt övrigt inom *A och till vrakpris hamna på *G, utan att någonsin flyga med kortutgivaren. :D

Har även kollat med TAP på bl.a. Luanda, Kap Verdeöarna, Azorerna, São Tomé & Principe och andra udda platser, men har inte kommit fram till någon ekonomiskt belönande MR. Är just nu rätt så omotiverad på att flyga till Asien. Sydamerika, Europa, Karibien, Arabiska halvön, Afrika och mycket udda platser fascinerar mig just nu. Dryga 15 000 miles kvar till *G.

Yess! Samma dag som jag skulle hem från senaste tjänsteresan trillade guldgrattismailet från Aegean in, så jag kunde fira med loungebesök och fina fluorescerande priority-taggar på bagaget! Funkade fint att visa Aegean Blue-kortet och mailet vid incheckningen.
Nu bara att vänta på nytt kort och guld-adresslapp. =)

Yess! Samma dag som jag skulle hem från senaste tjänsteresan trillade guldgrattismailet från Aegean in, så jag kunde fira med loungebesök och fina fluorescerande priority-taggar på bagaget! Funkade fint att visa Aegean Blue-kortet och mailet vid incheckningen.
Nu bara att vänta på nytt kort och guld-adresslapp. =)

Och igår, d v s exakt fem veckor efter statusförändringen, kom guldkortet. Synd att jag inte har några resor inbokade just nu...

Åkte tidigare i sommar ARN - SIN via Zurich med Swiss.
Betalade bara 4800:- kr t/r för resan. Men på biljetten stod det Class Y.

Kollar jag på Aegeans hemsida, så vill detta ge mig 150% miles? =/
Innebär det att jag får guld? (Har bara 1000poäng nu).

Toppen