Antingen har jag för mycket tid eller så har jag fått ordentligt om bakfoten med A3...
Aegean ger ju alltid 2000 miles i C utanför Grekland, vilket betyder att man bör flyga så korta stumpar som möjligt. Har nu kollat ungefär alla vettiga kombinatoner och kommit till följande slutsats: bästa avkastningen ger
IST-ATH-LCA-ATH-IST (eller vice versa). A3-kortet krediteras med 8000 tier miles i stället för endast 1827 (eller 3654 med 200%) riktiga miles och kreditkortet blir belastat med 545,56€ (4777,97 kr).
I fall man föredrar lite mera variation, så genom att spendera 250-300€ (2200-2600 kr) extra, kan man pröva LCA-ATH-SOF-ATH-LCA (eller vice versa) eller LCA-ATH-BEG-ATH-LCA (eller vice versa). Då blir det codeshare med lite smakprov på OS-ringarna, d.v.s. OA.

Måste dock först kolla med Aten att codeshare med OA faktiskt åstadkommer samma som på A3:s egna flyg. Bolagen är ju nästan som ett.
Funderar nu starkt på att pröva Olympic Handlings lounge (Aristotelis Onassis) i ATH och A3:s egna lounge i LCA. Och så någon udd lounge i IST. Och har ju dessutom aldrig tidigare flugit A3. Naturligtvis så blir det billigare miles med vissa knep till Asien, men jag är just nu inte sugen på en sväng till BKK eller något dylikt.
Inte precis några hisnande fynd, men ingen kan åtminstone klandra en för att flyga allt övrigt inom *A och till vrakpris hamna på *G, utan att någonsin flyga med kortutgivaren.
Har även kollat med TAP på bl.a. Luanda, Kap Verdeöarna, Azorerna, São Tomé & Principe och andra udda platser, men har inte kommit fram till någon ekonomiskt belönande MR. Är just nu rätt så omotiverad på att flyga till Asien. Sydamerika, Europa, Karibien, Arabiska halvön, Afrika och mycket udda platser fascinerar mig just nu. Dryga 15 000 miles kvar till *G.