Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

Har svårt att få in detta i huvudet, men får försöka att förstå att man nu har Star Alliance Gold for Life! Men som twiggs säger, vänta och se...

Det är ju för bra för att vara sant!

Vilket också kommer att visa sig. Det är bara att vänta och se. :)

Har svårt att få in detta i huvudet, men får försöka att förstå att man nu har Star Alliance Gold for Life! Men som twiggs säger, vänta och se...

Ingenting är för evigt.
TANSTAAFL.
Det gäller väl bara att njuta av de få förmåner som ges, så länge det går. Att vara GULD på *Alliance ger ju några förmåner, men förändrar ju inte livet direkt.

Hahaha grekerna är ju fantastiska på att mjölka ur systemet. Skandalöst låg *G ribba samtidigt som det ingår lifetime Gold. Konstigt att det inte står små blåa pallar i alla lounger. Kanske kommer det med.

På Aegeans hemsida står det att du får gratis uppgradering vid tillgänglighet ifall du visar ditt Guldkort när du hämtar din bil på Hertz. Men då det inte går att lägga in nån CDP eller annan kod på deras hemsida(eller bara jag som inte lyckas) för att få lite bättre pris så undrar jag ifall det går bra att boka via Hertz egna sida med nån väl vald rabattkod och sedan bara visa upp kortet när jag hämtar bilen?

Jag är rädd att det ska va så att man måste boka via deras sida för att få uppgraderingen.

Bokade bil i Milano förra sommaren och fick uppgraderat typ 4 klasser. En SUV i Italien är inte lika kul som i USA men jag kunde inte tacka nej då stationsmanagern visade sin generositet. =)

"** Miles&Bonus mileage accrual, as well as Gold Miles&Bonus member privileges (i.e. free car category upgrade) are valid for qualifying retail rates in participating locations only; excluded are the Corporate, group or wholesale rates, third party internet rates, Airline or Travel Agency staff, Car rental employee rates, complimentary or free car rental upon mileage redemption, and gift certificates or other awards. "

jag antar att det här svarar på frågan. Lägger jag in en CDP så förlorar jag rätten till uppgradering. Frågan är ju hur killen i kassan ska veta skillnaden?

Jag är alltid osäker när det gäller namn hit och dit. Hade varit enklare om det var Andreas Eriksson och sedan klart slut, inget mer.

1. I mitt pass står det XXXXX Andreas Eriksson (Mellannamn - Andreas - Eriksson)
2. Mitt Aegean Miles & Bonus är registrerat i mitt mellannamn då jag alltid skriver som passet när det gäller resor osv för att det inte ska bli krångel med registrering av poäng osv.
3. Mitt namn är ju Andreas men det har aldrig varit några problem med kreditering av poäng så här långt men nojig som är undrar jag om detta "kan" ställa till problem på något sett framöver eller är det lugnt på den fronten?

Sådär, nu skaffade jag också Aegean Miles&Bonus.. Nu ska jag bara flyga ihop tillräckligt med Miles för Gold. Några bra tips på hur jag snabbast gör det? Reser även på ungdomsbiljetter när det gäller SAS, om det nu hjälper ;)

Toppen