Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus Gold

igelkotten

Medlem
Rejäl förändring. Men de flesta som återkvalificerar inom Europa gör ju 4 Aegean flighter gissar jag då det är väldigt enkelt.

Kan det varit så att de haft väldigt många Gold medlemmar i USA/Asien som aldrig flög Aegean och behöll kortet ändå billigt?
USA alldeles säkert, har varit en bra deal ändå eftersom Aegean guld ger lounge access inrikes. Jag tappade Aegean guld i år efter 8 år pga att jag helt enkelt inte fick till fyra A3-flyg, men tidigare år har jag några gånger återkvalat på den tuffare 24k-vägen - det är ju nu i princip helt korkat att göra om man inte flyger främst med A3.

Det är lustigt när jag tänker på det att min tid som A3 guld började helt utan utgångsdatum (somliga kallade de lifetime vilket det så klart visade sig att det inte var), och se var de hamnat nu.
 

090034208

Medlem
Gjorde nyligen fyra A3-flyg för att behålla guld. Som ett tips på milage run om någon vill skrapa ihop fyra flyg så fungerar SKG (Thesseloniki) utmärkt med vändande kärra. På SKG används inga bryggor. Vi parkerade utanför terminalen, var bara att vandra 50 meter till "transit" dörren, visa boardingkort, hålla höger och man kommer direkt in i Aegeans lounge som finns på marknivå. Alltså från att jag satte när foten på plattan tog det max 1 minut innan jag var inne i loungen. Jag hann äta en bit mat och ta en drink innan det var boarding. På SKG boardar man direkt från loungen, mycket praktiskt.
 
Toppen