Senaste nytt

Aegean lifetime guld mot sitt slut?

Nyheter för alla som besitter A3 guld.
Ryktet florerar att ändringar kommer i slutet av November.
Sägs att det blir följande villkor som kommer råda:

För att behålla guld krävs 4 segment med OA/A3 + 12k miles eller rent av 24k miles utan segment krav.
För att erhålla guld från grunden krävs 4 OA/A3 + 24k miles eller 48k miles utan segment krav.
 
Fortfarande mycket lätt att återkvalificera för de flesta som är boende i Europa.
4 segment ordnar man med enkelhet med A3/OA och 12k miles är inget att bråka om, speciellt om intjäningen fortsätter vara så pass bra med SAS som den är idag.

Tankar?
 

OnlyAFool

Medlem
Jag kan ju ganska lätt tänka mig en tur till Grekland med A3 och ska man till någon ö så blir det ett byte och då får man de 4 segmenten med A3.
 

Joakim

Medlem
Andreas, jag brukar gilla dina trådar men nu vette 17on….;-)

Dessvärre inte helt oväntat.
Jag gissar att kraven kommer att gälla per år.
Tur att A3 flyger från Sverige, lär bli lite A3 MR i framtiden
Vi på BC lär ju kunna fylla ett plan CPH/ARN-ATH
 

Jonas C

Medlem
Känns ju på tiden att de skulle höja kraven. Knappast hållbart att få livstids guld genom en long haul i SAS GO/PLUS.
 

MLE

Medlem
Månne hur detta påverkar dom som håller på att kvalificera sig för guld, som jag själv, har ca. 8k miles kvar till guld innan Maj -15.
 

agehall

Medlem
Kvalar du efter att de nya reglerna införs är ju risken stor att det är dessa som gäller. Jag hade nog sett till att ta det säkra före det osäkra och flyga ihop de sista miles du behöver kvickt som attan.
 
Toppen