Så länge som det står A3*G på boardingkortet så är det inga problem![]()
Som jag förstått det hela gäller det att kreditera en flygning var 36e månad för att upprätthålla *G status.Mitt guldkort kom idag, 1 februari gjorde jag den kvalificerade flygningen för att bli guld och status uppdaterades på Aegeans sida den 6e februari.
Giltighetstiden på kortet är 12/2015, hittar dock inget på aegeans sida hur länge statusen är giltig hos dom.
Verkar med andra ord som om man får statusen uppgraderad innan månadsskiftet får man kortet ca 3 veckor in på nästa månad.
Som jag förstått det hela gäller det att kreditera en flygning var 36e månad för att upprätthålla *G status.
Där är mitt problem, jag har tänkt flyga in milesen till EB i fortsättningen, så det kommer stå SK eller inget alls på boardingkorten.
Vet inte om du funderar på samma sak som jag? Är det möjligt att utnyttja Aegean Guld status för lounge tillgång m.m om man bokar en *A resa knuten till EB?
Som FB Guld funderar jag på att börja resa med EB igen där jag tidigare varit guld men endast basic nu.
Och då EB vägrar all matchning så är endaste chansen till *A guld att matcha antingen Aegean eller TA vad jag förstått.
Hade varit idealiskt att utnyttja guld status hos t.ex. Aegean men resa in poängen hos EB. Men för att nyttja förmånerna i ett program måste väl resan vara knuten till detsamma?
För statistiken skull vill jag tillägga att mitt guldkort singlade ned från skyn 19.03.2014Kvalificerande flygning för Blue 24.11.2013, card upgrade till Blue 30.11.2013,
Kvalificerande flygning för Gold 07.01.2014, card upgrade till Gold 29.01.2014
Bluekortet damp ned i brevlådan 30.01.2014, så guldkortet borde rimligtvis komma ungefär runt första april.