Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

Nu kom till slut mitt guldkort också.
"Card upgrade" skedde 19/9, så en och en halv månads leveranstid.
Nu är det bara boka en resa och njuta av lite loungehäng :)

Nu kom till slut mitt guldkort också.
"Card upgrade" skedde 19/9, så en och en halv månads leveranstid.
Nu är det bara boka en resa och njuta av lite loungehäng :)

Jag tappade bort mitt kort för nästan exakt en månad sen och det nya kom också idag.
De har nog sina dagar där de samlat allt på hög och kör iväg i en stor klump.

Fick mitt Aegan Gold kort idag (card upgrade den 12:e december 2013). Giltighet på kortet var "endast" till december 2014... Har de kortat ned giltighetstiden? Hade för mig att den brukade vara ca 3 år.

Nu ska jag inte klaga alltför mycket då det var ett lättförtjänt kort, men hade varit sweet att ha det som backup om jag skulle trilla ur EBG.

Fick mitt Aegan Gold kort idag (card upgrade den 12:e december 2013). Giltighet på kortet var "endast" till december 2014... Har de kortat ned giltighetstiden? Hade för mig att den brukade vara ca 3 år.

Nu ska jag inte klaga alltför mycket då det var ett lättförtjänt kort, men hade varit sweet att ha det som backup om jag skulle trilla ur EBG.

Det står lite om det i slutet av den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/1714-aegean-miles-bonus-intjaeningsfragor-traden-16.html

Det verkar som att kortet är giltigt till ett visst datum (i ditt fall dec 2014), men guldstatusen är giltig längre.

Kvalificerande flygningen var 17/11 2013, kontot blev GOLD några dagar senare och idag kom kortet. Giltigt till dec 2014.
(Jag fick dock både priotaggar och kunde besöka lounger på en resa kring nyår)

Kvalificerande flygning för Blue 24.11.2013, card upgrade till Blue 30.11.2013,
Kvalificerande flygning för Gold 07.01.2014, card upgrade till Gold 29.01.2014
Bluekortet damp ned i brevlådan 30.01.2014 :), så guldkortet borde rimligtvis komma ungefär runt första april.

Idag gjorde jag min kvalificerande flygning, så jag antar att det bara är att vänta nu.

Hoppas lite på att kortet kommer kvickt, tänkte loungea längs min resa om en månad, men blue-kortet kanske säger guld om det dras? annars får man väl beväpna sig med regler och utskrivs av miles-på-kontot, och mailet. Ska nog gå det här

Idag gjorde jag min kvalificerande flygning, så jag antar att det bara är att vänta nu.

Hoppas lite på att kortet kommer kvickt, tänkte loungea längs min resa om en månad, men blue-kortet kanske säger guld om det dras? annars får man väl beväpna sig med regler och utskrivs av miles-på-kontot, och mailet. Ska nog gå det här

Grattis!
När jag blev Gold och bara hade Blue-kort så kom jag in i loungen. Hade med mig en utskrift på mina poäng o sånt, men behövde inte visa det. Så länge som det står A3*G på boardingkortet så är det inga problem :)

Toppen