Aegean GOLD - När kommer kortet?

• Thread starter Thread starter PYRZ
  • Start date Start date
Qualifying Flight to Gold: 24/2-14

Card Upgrade: 3/3-14

Card received (by surface mail, Vietnam): 5/4-14

pep skrev:Qualifying Flight to Gold: 24/2-14Card Upgrade: 3/3-14Card received (by surface mail, Vietnam): 5/4-14Klicka för att utvidga...

Det är ganska snabbt för att vara surface mail (med båt).

När jag skickade mina grejer med surface mail från Kina till Sverige för många år sedan, tog det ca 3 månader.

Dr. Miles skrev:Det är ganska snabbt för att vara surface mail (med båt).När jag skickade mina grejer med surface mail från Kina till Sverige för många år sedan, tog det ca 3 månader.Klicka för att utvidga...
OK, jeg må nok korrigere: det ankom med almindelig post fra Grækenland (og har givetvis været oppe at flyve)....

Qualifying Flight to Gold: 05.04.2014

Card Upgrade: 09.04.2014

Card received: 14.05.2014

Enligt Aegeans hemsida har jag blivit uppgraderad nu till guld (20400 miles). Jag har dock ej fått mail (som jag fick när jag blev silver). Är det bara att vänta på kortet?

igelkotten skrev:Enligt Aegeans hemsida har jag blivit uppgraderad nu till guld (20400 miles). Jag har dock ej fått mail (som jag fick när jag blev silver). Är det bara att vänta på kortet?Klicka för att utvidga...
Kortet er ikke det vigtigste. Lav et screen-print af din nye status fra A3's hjemmeside så du kan vise at du allerede er guld - så kan du få ekstra bagae med og komme ind i *A loungerne omgående

Qualifying Flight to Gold: 04.06.2014

Card Upgrade: 08.06.2014

Card received: 02.07.2014

Välkomstbrev med guldkort och bagagetag kom idag; då har man sällat sig till skaran med A3*G.

Kortets giltighetstid till dec-15.

Magnus Boström skrev:Välkomstbrev med guldkort och bagagetag kom idag; då har man sällat sig till skaran med A3*G.Kortets giltighetstid till dec-15.Klicka för att utvidga...

Välkommen till klubben! Lite avundsjuk på att du fått en fin bagagetagg. Det fick inte jag, men som en lite kompensation har mitt nuvarande kort giltighet till december 2016.

Aegean verkar nu ha lanserat ett digital kort som man kommer åt genom att logga in på deras app. Bra för er som ännu inte fått era guldkort.

Aegean now offers exclusively to Miles&Bonus members an innovative, new service! The Miles&Bonus card is now digital, making the member’s experience easier, more convenient and simplifying the way privileges can be enjoyed.

Through the new Miles&Bonus section of AEGEAN mobile site(mobile.aegeanair.com) and mobile apps (iPhone/iPod Touch/iPad and Android) members can easily log into their account from their mobile device and access their digital card. The new digital card can be used instead of the physical one either by displaying it or scanning the 2D barcode (two-dimensional bar code) that appears on the back side of the card by simply taping on it. The Miles&Bonus digital card can be used at all Aegean Club Lounges and at most non-air partners.

Furthermore, the digital card is automatically updated upon members’ upgrade to the next tier, allowing them to enjoy their new privileges instantly . Enrolment to Miles&Bonus becomes easier through mobile and new members can receive their digital card on the spot. Finally, Miles&Bonus members can check their account, take a closer look at the accrual and redemption options available, discover all their benefits and get the latest programme updates.

Här är länken

Aegean Airlines | Miles&Bonus card goes digital!

Qualifying Flight to Gold: 10.09.2014

Card Upgrade: 14.09.2014

Card received: 28.10.2014

Har dock kunnat ta del av alla förmåner genom Aegean's app i min iPhone. Funkat jättebra överallt där jag testat. Även jag fick 12/2015 på mitt kort. Skönt!

Loggade in på den nya sidan nu och har fått ett nytt kort med exp. 24 jan 2016.

Får se om jag hinner få det hem i brevlådan innan året är slut..

Jag kan inte logga in. när jag förskte alldeles nyss så stod det att enrollment och login inte var tillgängliga. Alex och Dino, hur gjorde ni för att logga in?

Det verkar som om alla guldkortsinnehavare får samma datum. Vi får väl ta en resa till Aten i slutet på 2015 eftersom det räcker med 2 resor och 12000 poäng för att behålla statusen, verkar det som. Jag var i Aten i torsdags och återvänder gärna varje år. Trevlig stad !

Back