Senaste nytt

Aegean Gold card run, nästan live rapport!

Ja Lufthansas vinner alla dagar, men frågan är om du kommer in dit. Det beror på om Aegean eller Olympic utför nästa flygning.
Jag har blivit stoppad då jag skulle flyga med Olympic.
Kul rapport förresten. Jag känner ju igen mig lite då jag gjort liknade resor ett par gånger nu. Närmare bestämt en gång om året...

Nåja resan ner va trevlig, riktigt bra mat fastän det inte såg så bra ut vid första ögonblicket.
Lägger upp några bilder över meny samt mat och dryck.
Bubbel då man satt sig till rätta, me like!
IMG_1490.JPG

Dagens meny ändrade lite då danerna kom underfund med att de lagt fram frukost menyn istället för lunch/middags listan. :)
IMG_1497.JPG

IMG_1494.JPG

IMG_1495.JPG

IMG_1503.JPG

Frosseriet kunde börja, nåja lite överdrift kanske.
Till förrätten serverades Malagousia Natura vilket smakade riktigt bra, jag valde Rib eye som huvudrätt och d smakade riktigt bra, tyvärr så var valet av rödvin till den ingen höjdare (Merlot Milea Estate), var alldeles för syrlig så jag var tvungen att be om att få in Domaine monsieur Nicolaus istället. Ett var ett ypperligt vin rill maten, blev verkligen imponerad över hur mör och smakfull biffen som serverades var, närmast perfekt skulle jag säga.
fullsizeoutput_77a.jpeg

IMG_1507.JPG

Måltiden förlöpte väl och eftersom flygvärdinnorna såg att man var lite halvtörstig så kom d på den geniala idén att vi skulle ha lite provsmakning av det grekiska drink utbudet ombord, ja dum gör som tokig ber så in kommer lite av allt som enligt utsago är autentiskt grekiskt och gott.:D

IMG_1513.JPG

Now we r talking, tor att vi snart e framme annars blir detta mitt förfall...:eek:

Efter en trevig tur så har man landat i Goldair loungen, ingen upphetsad erfarenhet men finn ju iaf vatten som d känns att man behöver efter förra turen:). Tänkte nu gå över till Lufthansas Lounge å se va som händer där, för här händer i.e.p., 2 B continued...

Ja Lufthansas vinner alla dagar, men frågan är om du kommer in dit. Det beror på om Aegean eller Olympic utför nästa flygning.
Jag har blivit stoppad då jag skulle flyga med Olympic.
Kul rapport förresten. Jag känner ju igen mig lite då jag gjort liknade resor ett par gånger nu. Närmare bestämt en gång om året...
Arghh, just va som hände!!!:mad: Nåja d e ju helt rätt så gör om gör rätt å ta reda på saker i förväg så slipper man förnedringen vid "reception" haha :D
Nåja nu e man tillbaks i Goldair loungen å får gilla läget;)

Nåja resan ner va trevlig, riktigt bra mat fastän det inte såg så bra ut vid första ögonblicket.
Lägger upp några bilder över meny samt mat och dryck.
Bubbel då man satt sig till rätta, me like!
Visa bifogad bild 69190

Dagens meny ändrade lite då danerna kom underfund med att de lagt fram frukost menyn istället för lunch/middags listan. :)
Visa bifogad bild 69193
Visa bifogad bild 69191
Visa bifogad bild 69192
Visa bifogad bild 69194

Frosseriet kunde börja, nåja lite överdrift kanske.
Till förrätten serverades Malagousia Natura vilket smakade riktigt bra, jag valde Rib eye som huvudrätt och d smakade riktigt bra, tyvärr så var valet av rödvin till den ingen höjdare (Merlot Milea Estate), var alldeles för syrlig så jag var tvungen att be om att få in Domaine monsieur Nicolaus istället. Ett var ett ypperligt vin rill maten, blev verkligen imponerad över hur mör och smakfull biffen som serverades var, närmast perfekt skulle jag säga.
Visa bifogad bild 69195

Visa bifogad bild 69197

Måltiden förlöpte väl och eftersom flygvärdinnorna såg att man var lite halvtörstig så kom d på den geniala idén att vi skulle ha lite provsmakning av det grekiska drink utbudet ombord, ja dum gör som tokig ber så in kommer lite av allt som enligt utsago är autentiskt grekiskt och gott.:D

Visa bifogad bild 69198

Now we r talking, tor att vi snart e framme annars blir detta mitt förfall...:eek:

Efter en trevig tur så har man landat i Goldair loungen, ingen upphetsad erfarenhet men finn ju iaf vatten som d känns att man behöver efter förra turen:). Tänkte nu gå över till Lufthansas Lounge å se va som händer där, för här händer i.e.p., 2 B continued...

Citerar mig själv och kan konstatera att antingen börjar man bli berusad eller så kan man bara älska dessa "själv korrigerande" stavnings program som datorerna förser en med...

• Gilla
Reactions: Gus
Jaha som vissa (@Joakim) redan konstaterat så blev d en nitlott med försök att slippa in på Lufthansa loungen, Olympic är en *Alliance member så NO admitance. Med svansen mellan benen drog man sig sakta tillbaks å svalde förödmjukelsen av ett avslag på inträde.:oops:

Resan med Olympic (Aegean egentligen) till Rhodos var en händelselös historia, lite cirkus vid boarding (känns som lite deja vu) då folk har svårt att förstå när det ropas att business samt guld/silver medlemmar skall gå ombord först. Vet int riktigt va som kan va så svårt men jantelagen verkar finnas i Grekland oxå... Nå efter lite förvirring så har man bänkat sig i stol 5D och väntar på att resten av horden människor skall komma ombord å hitta sina platser så vi kan lyfta, man börjar bli lite såsig i skallen nu känns d som. Drog på mig mina BOSE lurar, lutade stolsryggen bakåt och försvann in i min egen värld. Rätt som d va så knackar flygvärdinnan mig på axeln å säger att vi skall landa snart så upp med ryggstödet å av med lurarna, vart tog den timmen vägen??
Efter en mycket smidig avstigning så hoppade jag in i första bästa taxi jag hittade å styrde kosan mot mitt hotell för natten, Elakati Luxury Boutique Hotel, vilket visade sig vara en riktig pärla. :) Hit kommer jag riktigt säkert igen om/när jag besöker Rhodos igen.

Reception
IMG_1543.JPG

Välkomst drink, trevlig överraskning
IMG_1544.JPG

Fick en uppgradering av mitt rum som jag ursprungligen bokat till ett Deluxe Double Room with Balcony, riktigt trevligt rum med trevlig stil på inredningen. Kan inte vara annat än nöjd med detta hotell.
IMG_1545.JPG
IMG_1546.JPG

Nu börjar min energi ta slut för idag så jag bjuder godnatt och vi ses igen i morgon och då får jag hoppas vädret tillåter lite vandring runt gamla staden. På återseende vänner! :)

Goder morgon från ett soligt men svalt och lite blåsigt Rhodos, frukosten snart avklarad
2243E516-33B0-4CE7-9DAF-05D0A0F53D54.jpeg

och sedan bär de av ut på stan. Hade tänkt mig en runda i gamla stan för att kolla in arkitekturen och kanske man hittar sig ett vattenhål där man kan få lite fika;)
Har boarding 18:20 så e man på flygplatsen en halv timme före d så ska d väl bli bra, skulle väl inte tro att d händer allt för mycket spännande där som e värt en tidigare ankomst.

Då har man varit ut på ett sonderings varv i stan, dax att checka ut från hotellet nu. Jag skulle få lämna väskorna i receptionen tills jag åker ut till flygplatsen vilket är skönt så slipper man släpa på dem. Lägger upp lite bilder på området runt hotellet.
IMG_1565.JPG
IMG_1573.JPG
IMG_1576.JPG
IMG_1577.JPG
IMG_1578.JPG
IMG_1584.JPG

Toppen