Senaste nytt

Accelerate September - December 2017

Homer

Medlem
Gjorde som sagt en Points & cash via appen.
Den kom in som som en 0p stay precis som förväntat, fick även 600 välkomstpoäng.

Efter 9 dagar så dök den upp som en "Stay for Less and Earn" i Accelerate men inget annat?
Får man bara för en per stay, eller kan en stay trigga flera rader i Accelerate?

Har inte heller fått min "Welcome back" 3000p som jag har reggat mig för, skumt?

Visst borde en point+cash som räknas som en stay funka även för den?

Du kan inte förvänta dig något annat än för Points&Cash i accelerate,
samma gäller för "Welcome back 3000p" krävs en qualifying stay för den


At IHG, points + cash stays are simply points stays where you bought some of the points at the time of the reservation. Once you finish the reservation, a points + cash stay shows as a points stay. Thus points + cash stays only count for tasks where they are specified, and not other tasks.
https://www.flyertalk.com/forum/int...te-q3-2017-1st-september-31st-december-2.html
 

FF#1

Medlem
Ok, då missar jag nog den här. Hade räknat med att den skulle dyka upp som appboknig eller nått.
Men då vet jag att Points & cash i kampanj är rätt värdelöst.

Men om jag tittar i mitt statement så är det en natt mindre mot Spire nu...
 

Ricci

Medlem
Då var den klar dock hoppar jag nog över de 2 sista nätterna då de bara ger 12K.
Min var inte så svår denna gång.
Visa bifogad bild 69929
Det blev ändå 2 nätter innan nyår så den blev fixad.
upload_2018-1-7_22-7-0.png
 

FF#1

Medlem
Ok, då missar jag nog den här. Hade räknat med att den skulle dyka upp som appboknig eller nått.
Men då vet jag att Points & cash i kampanj är rätt värdelöst.

Men om jag tittar i mitt statement så är det en natt mindre mot Spire nu...

Lyckades få in en natt till av en slump, hamnade i Santa Maria i Califroninen den 30 december och behövde någonstans att bo...
så då trillade den in med minsta möjliga marginal.

Tyvärr är nästa Accelerate helt kass för mig, bara en lång stege med bo 3 få 2000p för att efter 27 nätter ge 15000p extra så jag hoppar nog den och njuter av att den här gick in fullt ut med endast tre nätter, (2000+2400+3200+5000+17400= 30000p) bra utdeling på ca 2500kr i total kostnad för nätterna... Jippi!

Har som fått för mig att de brukar bli aptitiligare till nästa om man ligger lågt och inte bor på IHG under en kampanj?
 

Kris

Medlem
Har som fått för mig att de brukar bli aptitiligare till nästa om man ligger lågt och inte bor på IHG under en kampanj?
Det har varit lite blandat för mig. På sistone känns det som att de fortsätter pressa på med ganska biffiga accelerate även då jag haft en "mellanperiod" under förra kampanjen och inte uppfyllt kraven.

Med fortsatt inflation så blir ju dessutom accelerate (och andra kampanjer) inte lika attraktiva lägre. Men om man lyckas pricka in några enstaka stays och triggar delar av accelerate kan det ju fortfarande vara en bra deal. Men inte alltid att villkorslöst försöka kryssa alla boxarna.
 
Toppen