Senaste nytt

Accelerate September - December 2017

Jag har fått en hyfsad deal där jag kan plocka hem ca 40000 på två väl inriktade Holiday Inn nätter bokade med appen i två olika länder med en bonus poäng rate så det är nästan 2000kr i värde tillbaka. Så den får man ju helt enkelt lösa på något sätt ;)

Vet ej om den är sponsrad eller ej. Det är en länk direkt till IHGs hemsida. Klartext: ihg.com/ content/us/en/offers/q3accelerate2017

Finns det någon bättre länk så är det fritt fram att dela.

Edit: kikade på länken som @palmen delade för Q3 och syntaxen är identisk vad jag kan se.
Tack, det ser bra ut i browsern, när jag klickade i telefonen så gjorde den några "redirects" som påminde om LoyaltyLobby's referral länkar.

Hur var det nu med att använda förkortningar i rubriken?
Förkortningar som dessutom är missvisande och felaktiga och trådstartaren
uppenbarligen själv inte förstår innebörden av.
Det här är ingen kvartalskampanj, Q4 börjar 1/10 kampanjen börjar 1/9.

Inte förrän man loggar in på kontot får man reda på vilken period det handlar.

Ska det nödvändigtvis stå något annat än datum är det tertial, tertial är en tredjedels år, alltså fyra månader.
Ett kvartal är 3 månader.

Last edited:
Riktigt härligt att admin riktigt snabbt ändrat mitt misstag vid rubriksättning kring denna kampanjs startpunkt. Close call...

Jag fick följande , borde fixa detta med en tripp till Bangkok som jag verkar "måste" göra....

2,000 Stay Once, Get 2,000 bonus points
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 2,000 bonus points.

10,000 Stay More, Earn More and Become Elite
Stay 5 nights and get 10,000 bonus points, earning you Platinum Elite Status.

2,400 Big City Bonus
Stay in 1 of 6 major cities: Boston, Chicago, Washington DC, Los Angeles, Orlando or San Francisco and earn 2,400 bonus points.

1,500 Spend on your IHG® Rewards Club Credit Card
Book and pay for one stay with your IHG® Rewards Club Credit Card and earn bonus points.

1,000 Points Purchased
Earn 1,000 bonus points when you purchase IHG® Rewards Club points and reach a Reward Night faster.

23,100 Your Achievement Bonus
Complete 4 of the 5 offers and earn (an additional) 23,100 bonus points.

3,000 Big Apple Bonus
Stay 2 or more nights at participating IHG® hotels in New York City and earn 3,000 bonus points.

3,000 September Bonus Offer
Stay once in September and get 3,000 bonus points.

Visst är det så att nätter som är bokade som points+cash egentligen är rena awardnätter (där cashdelen egentligen är ett köp av poäng som man sedan använder direkt) så att sådana stays inte räknas som kvalificerande i denna kampanj?

I så fall blir det lite knepigt. Har tre nätter i Chicago där det var en bra deal att boka points+cash (under Chicago Marathon, så alla hotell är fulla eller dyra), men nu är det ju lite lockande att boka om åtminstone en av nätterna till en ren cash-bokning.
Detta leder då till nästa fråga: Finns det någon risk att det blir något knas om man har två bokningar direkt efter varandra på samma hotell där en är cash och en är award? Dvs, boka natt 1 för cash och sen natt 2 och 3 som en separat bokning för poäng. Två bokningar back to back räknas ju vanligtvis endast som en "stay", men hur blir det i detta fall? Kan jag lita på att min första bokning för cash kommer att räknas som en stay i kampanjen så att jag inte riskerar att den klumpas ihop med poängbokningen och systemet tycker att det är en enda awardstay som inte räknas?

Visst är det så att nätter som är bokade som points+cash egentligen är rena awardnätter (där cashdelen egentligen är ett köp av poäng som man sedan använder direkt) så att sådana stays inte räknas som kvalificerande i denna kampanj?

I så fall blir det lite knepigt. Har tre nätter i Chicago där det var en bra deal att boka points+cash (under Chicago Marathon, så alla hotell är fulla eller dyra), men nu är det ju lite lockande att boka om åtminstone en av nätterna till en ren cash-bokning.
Detta leder då till nästa fråga: Finns det någon risk att det blir något knas om man har två bokningar direkt efter varandra på samma hotell där en är cash och en är award? Dvs, boka natt 1 för cash och sen natt 2 och 3 som en separat bokning för poäng. Två bokningar back to back räknas ju vanligtvis endast som en "stay", men hur blir det i detta fall? Kan jag lita på att min första bokning för cash kommer att räknas som en stay i kampanjen så att jag inte riskerar att den klumpas ihop med poängbokningen och systemet tycker att det är en enda awardstay som inte räknas?
Jag har haft ett liknande scenario tidigare med konsekutiva bokningar på samma hotell. Åtminstone vid ett tillfälle för att pricka en kampanj, vilket fungerade fint. Liknande det du beskriver där ett fåtal första nätter var av en rate (kommer inte ihåg om det var extra poäng eller liknande) följt av en annan typ av rate (som ju kan vara ex. reward). Huruvida der var legitimt eller ett undantag vet jag dock inte. Men som du säger; konsekutiva bokningar på samma hotell räknas som en stay. Så om det är stays du behöver bör det inte funka som jag förstår det. Däremot får du ju fortfarande flera/multipla nätter till kampanjen.

Fick det här. Vad värderar ni IHG poäng till?

1,000 Stay Once, Get 1,000 bonus points
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 1,000 bonus points.

6,000 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 6 night(s) and earn 6,000 bonus points.

2,200 Travel with the IHG® App
Book 2 stay(s) with the IHG® App and earn 2,200 bonus points.

4,000 A Bonus Weekend Stay
Stay with us for the weekend and earn 4,000 bonus points. A Friday and Saturday or Saturday and Sunday night stay required.

11,200 Globetrotter Bonus
Earn 11,200 bonus points for staying at 2 IHG® hotel(s) outside of your country of residence. You’ll earn for one hotel stay per country.

15,600 Your Achievement Bonus
Complete 4 of the 5 offers and earn (an additional) 15,600 bonus points.

4,000 Big Apple Bonus
Stay 2 or more nights at participating IHG® hotels in New York City and earn 4,000 bonus points.

2,000 September Bonus Offer
Stay once in September and get 2,000 bonus points.

Toppen