Senaste nytt

750 poäng för 74 Skr med möjlighet till fler.

En sak du måste tänka på är att Klarna inte blandas in i detta förrän ordern är lagd. Först lägger du ordern och får det på faktura, sen kan du direkt när ordern är lagd välja att betala fakturan hos Klarna via deras betallösning på nätet. Du har med andra ord lagt en order till Lensway i deras system, innan betalning kommer från Klarna.
Det går att vrida och vända på det hur mycket man vill och alla har rätt att tycka att någon har en kass lösning.
Det köpbeteendet som många här använder sig av är dock inte "normalt" och onekligen har man inte tagit med detta när systemet har designats.

Jag betalde med kort. Och ordern + betalning gick i väg samtidigt.

Jag betalde med kort. Och ordern + betalning gick i väg samtidigt.
Så var inte bokningsdialogen för mig på lensway. Där blev köept automatiskt faktura och detta gick inte att ändra förrän ordern var lagd, där kunde man gå in och välja att betala med kort istället. I det läget är dock ordern redan lagd.

Så här ser det ut när jag gör köp. Klickar jag på "Slutför köp" så är ordern lagd hos Lensway.
Efter att ordern är lagd kan jag ändra betalning till ett betalkort. Framgår klart och tydligt i texten nedan (sen att detta är ett konstigt sätt att betala kan jag hålla med om).
upload_2015-8-31_13-20-50.png

Om du väljer slutför köp och sedan inte betalar med kort kommer du att få varorna och en faktura, dvs köpet slutförs och order skapas när du klickar på den blå knappen för "Slutför köp".

Så var inte bokningsdialogen för mig på lensway. Där blev köept automatiskt faktura och detta gick inte att ändra förrän ordern var lagd, där kunde man gå in och välja att betala med kort istället. I det läget är dock ordern redan lagd.

Så här ser det ut när jag gör köp. Klickar jag på "Slutför köp" så är ordern lagd hos Lensway.
Efter att ordern är lagd kan jag ändra betalning till ett betalkort. Framgår klart och tydligt i texten nedan (sen att detta är ett konstigt sätt att betala kan jag hålla med om).
Visa bifogad bild 40688

Om du väljer slutför köp och sedan inte betalar med kort kommer du att få varorna och en faktura, dvs köpet slutförs och order skapas när du klickar på den blå knappen för "Slutför köp".

Du hade antagligen personnr något jag vägrade.

Du hade antagligen personnr något jag vägrade.
Onekligen skiljer sig betalningssätten åt i de två fallen. Jag skulle dock gissa på att ordern redan är skapad i Lensway system när betalningen genomförs, annars finns det inget ordernummer att matcha betalningen mot eller liknande.

Detta köpbeteende är som sagt inte normalt och troligtvis har man en spärr i systemet som automatiskt plockar bort identiska ordrar som kommer in inom X antal minuter. Det är de inte ensamma om att ha som kontrollfunktion i sitt ordersystem.

Har förståelse för att de har denna spärr. Dock har de ju tagit betalt av mig ett antal gånger utan att leverera något. Spärren borde ju ligga innan betalning i så fall. Som det är nu är bara fel hur man än vänder och vrider på det. I alla fall i min värld.

Samtliga ordrar gick på återköp(läs tidigare inlägg), dock har jag endast blivit krediterad för en av dem.. Hoppas man får behålla poängen nu bara.. :)
Jag tror inte de rycker poängen från Eurobonus-kontot, det skulle förvåna mig mycket. Det är förmodligen SAS shoppingportals-bolag som får ta smällen om Lensway bråkar om affiliate-ersättningen.

Beställde fem. Betalade för fem. Fick poäng för fyra. Lensway hävdar att de skiter i mig nu.
De ser verkligen till att skaffa arga f.d. kunder.

Jag ogillar dålig service. Blir så förvånad över Lensways agerande eftersom jag alltid tyckt att deras service har varit i världsklass. Jag har handlat hos dom i tio år, är trots allt nästan blind, och de har alltid varit mycket bra. Ny chef? Har all på avdelningen gått in i väggen? Har nu väntat tre dagar på svar på mitt senaste email då jag påtalade hur dålig deras service blivit.

Att göra fel är helt ok. Sedan försöker man rätta till felet. Även om det inte alltid går så är det trevligt om ett företag försöker. Lensway försöker inte ens vilket är dåligt.

Toppen