Senaste nytt

750 poäng för 74 Skr med möjlighet till fler.

Beställde fem. Betalade för fem. Fick poäng för fyra. Lensway hävdar att de skiter i mig nu.
De ser verkligen till att skaffa arga f.d. kunder.

Jag tror du är rätt nöjd ändå! Lensway insåg för sent att en flock hungriga vargar jagade dem ;-)
Skicka tillbaka den 5:e så har du i alla fall inte längre 5 onödiga linsbehållare liggandes...

Nu vill de lura sina kunder eftersom det verkar var dåligt affär för Lensway!

Lensway skrev:
Hi Elberto!

Thank you for getting back to us.

We are truly sorry that this has happened to you, and that your SASBonus poinst will be lost, but as my colleague has explained to you we cannot create an order to a payment, only refund the money.

As the payment system isn't our own and the payments go through Klarna, there is no possible way for us to connect the payment to a new order as the money doesn't exist in our system.

We apologize for the inconvenience, but there really is no other option than to refund the money to you.

If you have any further questionsm please don't hesitate to contact us again.

Have a nice day!

Med vänlig hälsning
Trixie
LensWays Kundservice

Det börja bli dags att beställa linser. Tyvärr har jag riktigt dålig syn och använder specialinser som inte är billiga. Har handlat hos Lensway i tio år. Gissa vem som INTE kommer få denna order eller en enda i framtiden. Vad är förresten bästa alternativet?

Det börja bli dags att beställa linser. Tyvärr har jag riktigt dålig syn och använder specialinser som inte är billiga. Har handlat hos Lensway i tio år. Gissa vem som INTE kommer få denna order eller en enda i framtiden. Vad är förresten bästa alternativet?
Oklart vilka som är bäst, men jag har sneglat på Lenson, som ger EB-poäng. Prova och återrapportera!

Jag tar tillbaka mitt ironiska inlägg. När jag läser svaret som Elberto fick inser man att de fular sig, -skulle kunna vara bedrägeriförsök. Inte bra.

Så var inte bokningsdialogen för mig på lensway. Där blev köept automatiskt faktura och detta gick inte att ändra förrän ordern var lagd, där kunde man gå in och välja att betala med kort istället. I det läget är dock ordern redan lagd.

Köpförfarandet var på detta sätt även för mig vid mina 30+ orders nyligen. Vad jag minns skrev jag inte in personnummer.

Toppen