Senaste nytt

500 poäng för 70kr (tidigare 1kr) från Aftonbladet Plus

Aftonbladet Plus - När du vill veta mer - Aftonbladet

När jag läste erbjudandet så trodde jag man kunde signa upp för en krona och få 500 poäng och sedan avsluta medlemskapet. Kändes som ganska enkla 500 poäng ;) Men när jag kom till betalningssidan så möttes jag av texten; "Förnyas varje månad för 69 kr tills uppsägning. Uppsägning tidigast möjlig 2015-07-07." Med andra ord en bindningstid om än en kort sådan.

Så jag hoppade faktiskt över detta erbjudandet. Men för er som ändå kanske funderat på att skaffa Plusfunktionen så är väl detta 500 ganska så enkla poäng :)

Jaha nu såg jag att det redan fanns en tråd om detta erbjudandet skapat.. Typiskt. Känn er fria att radera denna tråd.

Jag fick precis mail:

DIN PRENUMERATION PÅ PLUS PREMIUM ÄR NU AVSTÄNGD

Vi vill att du ska få valuta för dina pengar och hoppas därför att du passar på att utnyttja allt Plus Premium har att erbjuda dig fram tills din prenumeration löper ut den 12 jun. 2015.

Med tanke även på hur snabbt EB-poängen kom in så får jag uppgradera mitt tidigare omdöme till att Aftonbladet har skött det riktigt bra. :cool:

Inga poäng för mig heller ännu trots löfte från AB den 15:e.

Lotta (Aftonbladet Support)
15 maj 09:40
Hej Lars!
Vi ser till att dina bonuspoäng registreras.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Hmm.. visste att det var något lurt med detta.. men gick i fällan ändå. Kan sägas upp tidigast 7 juli 2015. Detta blev inte 1:-, utan lär bli 70:-. I avtalet tyckte jag mig läsa att prenumerationen kan sägas upp 48 timmar efter köp, något som i detta fall inte stämmer. Någon på senare tid som lyckats säga upp detta ändå?

PS. 70:- är ingen big deal, men principiellt tycker jag detta är ytters fult gjort.

Hmm.. visste att det var något lurt med detta.. men gick i fällan ändå. Kan sägas upp tidigast 7 juli 2015. Detta blev inte 1:-, utan lär bli 70:-. I avtalet tyckte jag mig läsa att prenumerationen kan sägas upp 48 timmar efter köp, något som i detta fall inte stämmer. Någon på senare tid som lyckats säga upp detta ändå?

PS. 70:- är ingen big deal, men principiellt tycker jag detta är ytters fult gjort.

Tyvärr är dealen ändrad till det sämre mot hur den var i början.

@seat56f lägg gärna till nya villkoren :)

Insåg det precis.. Visst kan man leva 70:- fattigare, men lite surt är det. Är väl ändå en helt OK deal, 500 poäng för 70:- :)
Hur är det med ångerrätt?

Jag hade inte betalat 70:- för 500p och speciellt inte till Aftonbladet.

"ÅNGERRÄTT
Du har rätt att frånträda avtalet som avser prenumerationen av Aftonbladet Plus inom 14 dagar från den dag då avtalet ingicks, dvs. den dag då du fick bekräftelsen. Om du börjat använda Aftonbladet Plus (loggat in i Aftonbladet Plus) redan under ångerfristen har du ingen ångerrätt. Vill du använda din ångerrätt är det bara att skicka ett mejl till adressen sist i villkoren, ett standardformulär för att utöva din ångerrätt finns även på Konsumentverkets hemsida. Din avgift kommer att betalas tillbaka av Aftonbladet inom 14 dagar från det datum då vi mottog din uppsägning."

Jag hade inte betalat 70:- för 500p och speciellt inte till Aftonbladet.

"ÅNGERRÄTT
Du har rätt att frånträda avtalet som avser prenumerationen av Aftonbladet Plus inom 14 dagar från den dag då avtalet ingicks, dvs. den dag då du fick bekräftelsen. Om du börjat använda Aftonbladet Plus (loggat in i Aftonbladet Plus) redan under ångerfristen har du ingen ångerrätt. Vill du använda din ångerrätt är det bara att skicka ett mejl till adressen sist i villkoren, ett standardformulär för att utöva din ångerrätt finns även på Konsumentverkets hemsida. Din avgift kommer att betalas tillbaka av Aftonbladet inom 14 dagar från det datum då vi mottog din uppsägning."

Håller med om att mottagaren gärna kunde varit någon annan.. men men, gjort är gjort, nu gäller det bara att komma ihåg detta tills i juli.
Tyvärr är det väl redan kört med ångerrätten då jag av misstag klickade in mig "Plus" när jag skulle till kontoinställningar :/

Toppen