Senaste nytt

500 flygningar och idag kommer kanske den bästa någonsin

Tyvärr är Internet för långsamt i New Delhi för att ens tänka på att ladda upp bilder. Har en del sköna grejer i min kamera :)

Kort sammanfattning:

- Bästa hårdvara jag flugit. Enormt trevlig svit, rymlig dubbelsvit. Tyst och privat. Såg ingen annan passagerare.

- Bästa service jag varit med om. Jag hade lite speciella önskemål och allt var möjligt. Artiga och trevliga, personlig service, skämtade med mig och vi hade roligt ombord. Minne för detaljer som jag nämnde som sedan togs upp igen när vi sade hejdå. Engagerade i min resa, ställde frågor och lyssnade. När jag gick ombord frågade min Singapore Girl om hon uttalade "Mr Bjornstrom" rätt och jag svarade att hon gärna får kalla mig Martin. Från den stunden visste alla ombord att jag heter Martin. Små detaljer men dom vet vad dom sysslar med.

- Bästa maten jag ätit ombord. Det var inte det mest lyxiga; ingen kaviarservice och ingen grillad hummer (går att beställa), endast strax över fem timmars flygning. Däremot fantastiskt utbud av drycker inklusive Dom Perignon och Krug Champagne. Och maten smakade verkligen bra. Grönsakerna var krispiga, köttet var inte torrt. Snyggt serverat, upplagt med små detaljer.

Nice!

I den her klasse er det jo netop de helt små detaljer der gør forskellen, ex konsekvent tiltale med navn.

2 forskellig champagner af den kaliber må siges at være imponerende!

Jag kommer att köra en liknande, SIN-BOM-BKK, om ca en vecka. Tack igen för tipset @Björnström, nu kan jag bocka av både suites och the private rom. Behöver själv ingen rehab, flög FR mellan GSE-TPS i söndags:D

Jag gillar det där med att de kommer ihåg detaljer skarpt! Det är annat än Air France där personalen oftast inte kommer ihåg att jag pratade engelska med dem innan de vände sig till vagnen för att ta fram det jag önskade...

Jag gillar det där med att de kommer ihåg detaljer skarpt! Det är annat än Air France där personalen oftast inte kommer ihåg att jag pratade engelska med dem innan de vände sig till vagnen för att ta fram det jag önskade...

Även i AF First?

Ta det som en komplimang, att de tycker att du ser fransk ut.

Däremot fantastiskt utbud av drycker inklusive Dom Perignon och Krug Champagne

Riktigt bra att dom har kvar Krug till Delhi. Kommer att leva på Dompa och Krug på min julresa.... :)

ARN - LHR, SK +, 737-700
LHR - BKK, TG F 747 "nya F"
BKK - SIN, TG C, 777-300
SIN - DEL, SQ F A380 Suites
DEL - SIN, SQ F A380 Suites
SIN - HKG, SQ C 777-200
HKG - HND, NH C, 777-200
HND - FRA, NH F, 777-300ER ANA First Square
FRA - ARN, SK +, 737-700

Frågan är, behöver man rehab efter den här resan? SAS Plus lär väl inte räcka som rehab hem från Frankfurt? Kanske man måste ta sig till Hahn och hoppa på ett fulflyg hem till Nykö f'låt Stockholm...... ?

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Toppen