Senaste nytt

500 flygningar och idag kommer kanske den bästa någonsin

suites.jpg

:)

Hemresan blev lite för mycket. Min planering från i julas blev inte så skoj i praktiken. Det var storm över Bengaliska bukten och jag studsade runt i 2,5 timme på SQ Suites. Suckade för mig själv - jag skulle ju flyga igenom det där två gånger till...

Delhi var lite kaotiskt, transfer var inte så smidigt och ett brandlarm gick av i loungen när jag var där. Thai 316: Boeing 777 Business Class var proppfull och flighten bara 3,5 timmar lång med avgångstid 23:30. Sov så mycket jag kunde men landade trött i Bangkok. Singapore Airlines lyckades inte checka in min väska hela vägen så jag var tvungen att gå genom immigration och hämta väskan; sedan gå över till Thai First Class incheckningen och åka den skamfulla elektriska "påvebilen" genom Business loungen till First Class loungen.

Bad om ett sovrum vilket var ledigt; somnade direkt och sov i fem timmar. Snabb dusch, ny skjorta och underkläder. Sen snabb kaffe och morotsjuice innan det var dags för boarding. Thai A340-600 First Class i tolv timmar var inte det jag drömde om i det läget. Det gick rätt ok, jag åt lite och lutade mig tillbaka för några timmars sömn.

Stackars dig Martin Björnström ;) men, det är alltid trist när det inte blir riktigt som man tänkt sig, oavsett kabin. Fast jag tror det r lättare att "lida" i F och C än i Y ;)

Suites ser givetvis imponerande ut men påminner min oerfarna blick mer om ett lyxigt tåg än en flygkabin...förstår att det var väldigt privat, för att se in måste man ju komma och knacka på!

"Påvebilen" från incheck i BKK till Firstloungen är inte skoj.......jag vägrade sedan att ta den till planet.... Dock var det helt ok att bli hämtad med den när man landat.

Last edited:
Toppen