Hemresan blev lite för mycket. Min planering från i julas blev inte så skoj i praktiken. Det var storm över Bengaliska bukten och jag studsade runt i 2,5 timme på SQ Suites. Suckade för mig själv - jag skulle ju flyga igenom det där två gånger till...
Delhi var lite kaotiskt, transfer var inte så smidigt och ett brandlarm gick av i loungen när jag var där. Thai 316: Boeing 777 Business Class var proppfull och flighten bara 3,5 timmar lång med avgångstid 23:30. Sov så mycket jag kunde men landade trött i Bangkok. Singapore Airlines lyckades inte checka in min väska hela vägen så jag var tvungen att gå genom immigration och hämta väskan; sedan gå över till Thai First Class incheckningen och åka den skamfulla elektriska "påvebilen" genom Business loungen till First Class loungen.
Bad om ett sovrum vilket var ledigt; somnade direkt och sov i fem timmar. Snabb dusch, ny skjorta och underkläder. Sen snabb kaffe och morotsjuice innan det var dags för boarding. Thai A340-600 First Class i tolv timmar var inte det jag drömde om i det läget. Det gick rätt ok, jag åt lite och lutade mig tillbaka för några timmars sömn.