Ja, så blir det.Om ny statusnivå uppnås nu i januari, gäller även befintlig kvalificeringsperiod då? Min slutar juli-22 som det är nu, men förlängs det om man lyckas nå nästa nivå till juli-23?
Då har du bara 9 års jagande framför dig för att nå life time GouldNär flygningarna registrerats blir jag Guldmedlem för första gången!![]()
Det verkar mycket riktigt svårt att ta sig från GOT till AGP med SAS 21 eller 22 jan utan att drabbas av en övernattning på vägen. Men hemresa med SAS söndagen 23 januari, AGP-CPH-ARN-GOT (10:35-18:05) ger 15000 poäng i SAS Plus om du redan är EGB, (1500+750+750)*(1+25%)*4. Så du behöver ju inte åka SAS ner för att få ihop poängen, utan kan ta något annat bolag ner. Enkelbiljett i SAS Plus Smart 2589 kr just nu.Jag hade tänkt nå Guld status i år och hade behövt 10 000 - 12 000 poäng efter 4x bonus (har redan Amex Elite och SAS EuroBonus MasterCard). Mitt sista kvalificeringsår innan Gold for life. Dock nybliven far vilket sätter mina begränsningar.
Tänkte passa på nu i Januari med 4x och tänkte därför ta 1-2 nätter i Europa för att nå 45k poäng och därmed Guld-status.
Min utgångspunkt är Göteborg Landvetter och har en lucka 21-23e Jan för att resa. Mellanlandningar fungerar bra. Övernattning gärna till något varmare ställe (inget måste då jag inser begränsningar från Landvetter och helg). Har tillgång till boende i Malaga men verkar svårt att få ihop den helgen. Flexibilitet är 20-24e Jan (max två nätter)
Kom gärna med förslag/tips på möjligheter
Fyyyy skämsDet verkar mycket riktigt svårt att ta sig från GOT till AGP med SAS 21 eller 22 jan utan att drabbas av en övernattning på vägen. Men hemresa med SAS söndagen 23 januari, AGP-CPH-ARN-GOT (10:35-18:05) ger 15000 poäng i SAS Plus om du redan är EGB, (1500+750+750)*(1+25%)*4. Så du behöver ju inte åka SAS ner för att få ihop poängen, utan kan ta något annat bolag ner. Enkelbiljett i SAS Plus Smart 2589 kr just nu.
T.ex. flyger Ryanair direkt GOT-AGP på fredag kväll 21 jan, avgång 19:40.Från 249 kr + kostnaden för att råka klicka fel på alla tillvalsalternativ.
Jag hade tänkt nå Guld status i år och hade behövt 10 000 - 12 000 poäng efter 4x bonus (har redan Amex Elite och SAS EuroBonus MasterCard). Mitt sista kvalificeringsår innan Gold for life. Dock nybliven far vilket sätter mina begränsningar.
Tänkte passa på nu i Januari med 4x och tänkte därför ta 1-2 nätter i Europa för att nå 45k poäng och därmed Guld-status.
Min utgångspunkt är Göteborg Landvetter och har en lucka 21-23e Jan för att resa. Mellanlandningar fungerar bra. Övernattning gärna till något varmare ställe (inget måste då jag inser begränsningar från Landvetter och helg). Har tillgång till boende i Malaga men verkar svårt att få ihop den helgen. Flexibilitet är 20-24e Jan (max två nätter)
Kom gärna med förslag/tips på möjligheter