Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Jag ser tidigare i tråden att några blandat in poängresor i sina bokningar. Är det alltså så att man får räkna in även poängresor i detta erbjudande? Gäller det då enbart antal flighter x4 eller fås även baspoäng x4 vid bonusresor? Gäller det enbart resor som delvis betalas med poäng?
På din sista fråga är svaret ja. ”Vanliga” poängbokningar ger varken extra, bas, eller statuspoäng.

Jag ser tidigare i tråden att några blandat in poängresor i sina bokningar. Är det alltså så att man får räkna in även poängresor i detta erbjudande? Gäller det då enbart antal flighter x4 eller fås även baspoäng x4 vid bonusresor? Gäller det enbart resor som delvis betalas med poäng?
Du får inga poäng eller statusgrundande flygningar vid bonusresor. Men däremot kan man ju via sas köpa revenue-biljetter för poäng och då får du poäng som vanligt (samt de extra statuspoängen och de extra statusgrundande flygningarna som kampanjen innebär).

EDIT: missade att svaret redan postats ovan, sorry!

Någon som vet om den här finfina flighten för 5700kr t/r ger totalt 40 leg eller räknas sista benet som 1 flygning? :)

upload_2021-11-5_12-33-15.png

Jag har flugit delar av denna rutt. Den ger 4x4=16 segment t&r.

Med massa tur 18 segment, men inget jag upplevde då jag endast fick fyra.

@Hachans Jag har kollegor som säger sig ha lyckats få vanliga segment (2st t&r) på dessa någon enstaka gång. Därav min kommentar “massa tur” :D

Jag har dock själv aldrig lyckats med detta den period jag flög delar av rutten.

Hej!

Någon som har kreativa förslag på poänggenerande bokningar för resa från MMX/CPH till ARN i december. Två nätter i huvudstaden.

Toppen