Se @GOTBound svar här 4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022 | Sida 22 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resorFunderar på en sväng till BER och tillbaka med vändande plan.
Hur är det vid ankomst? Hinner man?
Länge sedan jag registrerade mig och frekvent läsare men nu dags för första frågan.
Nybörjarfråga som jag sett att det nuddats vid tidigare i tråden.
Bokade två resor GOT-ARN-CPH-BER-OSL-ARN-GOT i december för att enkelt få ihop guld i år. Resorna var bokade på samma tider
Tyvärr har jag fått besked om ändringar och jag kommer nu till Berlin en timme senare, vilket ställer till det
1. På ena resan har SAS kortat bytestiden i BER till 35 minuter men den ligger fortfarande kvar i mina bokningar med alla sex segmenten på samma dag. Kan jag åka med 35 minuter bytestid så länge det är SAS som gjort ändringen?
2. Den andra har samma ankomsttid till BER och även avgångstid som ovan men här SAS istället lagt till ett 22timmars stop/övernattning och dessutom förkortat till 5 segment.
Om jag väljer att acceptera, får jag fortfarande räkna 4* på det uteblivna sträcken? Eller ska ag ringa och fråga "men det går ju bra på min andra bokning"
Hur hade ni gjort i 1 och 2? Förslag uppskattas
/N
1,) Jag har en likadan resa som nu är nere på 35 minuter på BER, jag kommer köra enligt plan. Då det är en genomgående biljett så tänker jag att hem kommer jag alltid på något sätt, då jag har en genomgående biljett. Utmaning är att jag har ett flyg som avgår GOT kl 13:00 efterföljande dag som starten på en egentid-utan-barnen helg med Mrs.GOTBound så det är min enda hårda deadline.
2.Du kommer inte få tillgodoräkna den borttagna sträckan x4. Likadant här för mig, jag ringde SAS och blev bokad med 35 minuters connection på BER, vilket jag regerar till ovan. Det var inga problem att boka om mig till 35 minuters connection med genomgående biljett.
Ja, du får i bästa fall 1 segment i kompensation för det inställda. Om du hamnar i den situationen, let fram kreativa rutter innan du ringer SAS och börja rabbla flighter istället för att de skall försöka hitta en väg hem, överkurs är att ha en förbered en matrix med flighternummer för olika scenarion.Magiskt snabbt svar.
Om jag inte får tillgodoräkna mig förlorad sträcka finns det ingen mening med en natt i Berling. Jag provar att ringa som du gjort.
Fråga på fall 1.
Om det skulle bli så att 35 minuter i Berlin inte räcker utan man missar flyget och får en ny biljett på hemvägen (som i ditt första exempel) och tappar ett segment, är det sträckan *4 förlorad även i det här fallet?
Tack för hjälp! /N
Bokade två resor GOT-ARN-CPH-BER-OSL-ARN-GOT i december för att enkelt få ihop guld i år. Resorna var bokade på samma tider
Tyvärr har jag fått besked om ändringar och jag kommer nu till Berlin en timme senare, vilket ställer till det
1. På ena resan har SAS kortat bytestiden i BER till 35 minuter men den ligger fortfarande kvar i mina bokningar med alla sex segmenten på samma dag. Kan jag åka med 35 minuter bytestid så länge det är SAS som gjort ändringen?
2. Den andra har samma ankomsttid till BER och även avgångstid som ovan men här SAS istället lagt till ett 22timmars stop/övernattning och dessutom förkortat till 5 segment.
Om jag väljer att acceptera, får jag fortfarande räkna 4* på det uteblivna sträcken? Eller ska ag ringa och fråga "men det går ju bra på min andra bokning"
Hur hade ni gjort i 1 och 2? Förslag uppskattas
/N
... Om du hamnar i den situationen, let fram kreativa rutter innan du ringer SAS och börja rabbla flighter istället för att de skall försöka hitta en väg hem, överkurs är att ha en förbered en matrix med flighternummer för olika scenarion.
Vart ifran bokar ni era multi-stop travel plans? Har sett ARN-GOT-CPH-BER-CPH-ARN som alternativ t.ex.
Google Flights?